[Linux-programlama] Re: Web sitesi üzerinden sms gönderimi.

---------

[Linux-programlama] Re: Web sitesi üzerinden sms gönderimi.

From: Timuçin Kızılay <tim_at_savaskarsitlari.org>
Date: Mon, 19 Jan 2009 01:16:38 +0200

Ustun ERGENOGLU wrote:

> eger gönderilecek sms sayisi fazla degilse, özel bir cihaza falan
> gerek yok. 2 sene önce okulda bir proje üzerinden sms ile oylama
> sistemi yapmistik, kullandigimiz ericsson marka telefonu usb
> kablosuyla bagladigimizda linux'ta /dev dizininde bir seri aygit
> olusturuyordu. at komut setiyle sms gönderebiliyorduk.

Bahsettiğim cihazlar da zaten bu şekilde çalışıyor. Ama sıradan bir cep
telefonundan farkı üzerlerinde batarya yok, bir adaptörden elektrik alıp
24 saat çalışmak için tasarlanmışlar, yani seri porttan bağlı telefonun
bataryasının bozulması ya da bitmesi gibi sorunları yok, direkt bu iş
için tasarlanmış cihazlar. Bir farkı da, verimerkezlerinde metal
kabinetler içinde sıradan cep telefonları sinyal yakalamakta
zorlanabiliyorlar. Etrafta sinyalleri saptıracak o kadar fazla metal
kabinet ve yüzlerce sunucu varken böyle bir cihaz daha uygun çünkü
normal cep telefonları sağlık nedenleri ile max 1W çıkış gücündeler,
benim denediğim cihaz 2W çıkış gücü ile sinyal zayıf bile olsa bir
şekilde sms gönderebiliyordu. Tabi böyle bir cihazın antenine yakın
olmak istemezsiniz. Bunun dışında aynen /dev dizinindeki bir seri aygıt
gibi AT komut seti ile komut göndererek çalışıyorlar hatta bu komut
setleri için hazır libraryler var gayet iyi çalışan, onları kullanınca
tek tek at komutları ile uğraşmaya da gerek kalmıyorlar.