[Linux-programlama] Upload'da sahiplik sorunu

---------

[Linux-programlama] Upload'da sahiplik sorunu

From: Nuri AKMAN <nuriakman_at_gmail.com>
Date: Mon, 6 Apr 2009 11:48:47 +0300

Herkese Merhaba,

Arkadaşlar, sorunumu size detaylı olarak tarif etmek istiyorum:

*MEVCUT DURUM*
*--------------------------------------------*
Sunucular konusunda çok az bilgim var.

Kullanmakta olduğum VPS sunucunun yönetimi için webmin kullanıyorum (CentOS
Linux 4.4).

Sunucumda Yeni bir domain barındıracaksam (örnek: *yenidomain.com*), System
/ User and Groups başlığından domain name ile aynı isimde (*yenidomain*) bir
kullanıcı tanımlıyor ve dizin olarak da ve */home/yenidomain* dizinini
gösteriyorum. Shell seçeneğini de */sbin/nologin* olarak işaretliyorum.

DNS A kaydını *WWW*, *** ve (*boşluk*) olarak ekliyorum.

Apache için de aşağıdaki bölümü *httpd.conf* dosyası içine giriyorum ve
değişikliklerin geçerli olması için "apply changes" diyorum.

<VirtualHost yenidomain.com>
DocumentRoot "/home/yenidomain"
ServerName yenidomain.com
ServerAlias www.yenidomain.*com* www.yenidomain.*net*
<Directory "/home/yenidomain>
allow from all
#Options +Indexes
</Directory>
SuexecUserGroup yenidomain yenidomain
</VirtualHost>

Siteye dosya yükleme için FTP programımı *yenidomain* kullanıcısı ile
kullanıyorum.

*TESPİT*
*--------------------------------------------*
FTP ile dosya yüklediğimde Owner ve Group bölümünde şunlar yazıyor:
*yenidomain **yenidomain*

PHP ile upload yaparak yüklediğim dosyaların Owner ve Group bölümünde şunlar
yazıyor:
*apache apache*

SFTP ile siteye *root user* olarak bağlanıp yüklediğim dosyaların Owner ve
Group bölümünde şunlar yazıyor:
*root root

CEVAP BEKLEYEN SORUNUM
FTP ile *yenidomain* kullanıcısı ile siteye bağlandığımda apache veya root
kullanıcılarına ait görünen dosyaları silemiyor, adlarını değiştiremiyorum.*

*Bu sorunu nasıl aşabilirim?*

*