[Linux-programlama] Re: Bir php sorusu

---------

[Linux-programlama] Re: Bir php sorusu

From: Fatih Kaya <fkayaist_at_gmail.com>
Date: Fri, 3 Apr 2009 13:21:39 +0300

Merhaba,

Açıkçası ben de gruptaki arkadaşların cevaplarına şaşırdım ve sadece bunun
için yazıyorum.

Bilen biri için belki de 2 dk sını almayacak kadar kısa sürede sonuçlanacak
bir sorununu çözmek için yardım isteyen bir arkadaşımız var ve gruptan gelen
yanıtlar şu tarzlarda;

1 - Acemisin, git biraz bilgilen öyle yardım iste (yani belli bir seviyenin
altındakilere burada yardım yok der gibi :)

2 - Git bak çözüm şu sayfada > php.net

Bu php.net i adres verenleri ayrıca anlamıyorum. Ya arkadaşlar zaten php.net
orada duruyor, Google'a "php" yazan herkesin gideceği site o zaten. Yardım
isteyen kişinin çözümü madem orada, niye gelip bu gruba üye olma zahmetinde
bulunuyor da bir de e-posta yazıyor. Sorunu e-postayla yazmanın sorunu
anlamak kadar zor olduğunu herkes bilir. Bu zahmete katlanıyor ki, burada
daha önce tecrübe etmiş kişilerden yardım gelsin, bir kod gelsin, güzel bir
yaklaşım, bir fikir gelsin.

Önüne gelene > php.net

Sanki php.net i biliyoruz da içindeki fonksiyon listesini bilmiyoruz bazı
arkadaşlar da bize indekslik yapıyor sağolsunlar.

Örnek vermek gerekirse, bu arkadaşımıza while döngülü örnek bir mail
fonksiyonu gönderseydik emin olun kısa sürede sorununu çözmüş ve mantığını
da anlamış olurdu.

Sorununu basit ve net yazmış, şöyle bir veri var elimde, bu verileri şu
adreslere nasıl gönderirim.

Yaz, açık ve net açıkla gitsin, hepsi bu.

Arkadaşlar lütfen verdiğimiz cevaplara ve üsluplara dikkat edelim ki
böylesine güzel ve gerekli olan paylaşım ortamlarını kaybetmeyelim, yardım
alabileceğimiz ve paylaşımda bulunup birlikte gelişeceğimiz kaliteli
adamları kaybetmeyelim.

Bu yazdıklarım doğrudan bu mesajı cevaplayan arkadaşlara değildir, bayadır
bazı maillere doldum bu yazışmalar iyi bir örnek oldu ve şimdiye kısmetmiş
yazdım, üstünüze alınmayın. (Vakti olmayıp da hızlı cevap vermek ve yardım
etmek amacıyla php.net fonksiyon url leri veren arkadaşları anlıyorum, en
azından anlamaya çalışıyorum ancak, inanın çok da çözüm getirmiyor.)

Saygılar,

Fatih Kaya