[Linux-programlama] Re: Yanıt: Re: rewrite .htaccess

---------

[Linux-programlama] Re: Yanıt: Re: rewrite .htaccess

From: Necmettin Begiter <necmettin.begiter_at_gmail.com>
Date: Wed, 30 Jan 2008 19:31:01 +0200

30.01.2008 tarihinde Guychmyrat Amanmyradov <guychmyrat_at_yahoo.com.tr> yazmýþ:
> Tekrar merhaba.
>
> arkadaþlar boþuna zamanýnýzý aldýðým için özür dilerim. Ben olayý biraz
> yanlýþ anlamýþým.
> Ben www.abc.com/index.php yazýlýnca www.abc.com/index.shtml
>
> gibi Apachenin dönüþtürdüðünü zattediyordum. Ama olay öyle deðilniþ. Sadece
> index.shtml olarak istek yapdýðýn zaman index.php'ye yönlendiriyormuþ.
>
> Biraz geçte olsa öðrendim.
>
> Sonuç itibariyle, eðer baþkasýda böyle biþey yapmak istersse özetliyeyim.
>
> 1. index.php olarak yazarak yine ayný sayfaya ulaþýlabiliyor. O Sayfa orda
> duruyor :)
> [...]

Sizin .php uzantýsýný yoketmeye mi çalýþýyorsunuz? Yani php ile
çalýþmasý için farklý bir uzantý kullanmaya mý çalýþýyorsunuz? Yani
PHP çalýþtýrdýðýnýzýn belli olmamasý mý amacýnýz? Eðer öyle ise bu çok
kolay, böyle Rewrite falan gereksiz... httpd.conf (veya onun iþaret
ettiði dosyalardan birinde) AddType application/x-httpd-php .php
satýrýný bulun, sonraki .php yerine istediðinizi yazýn.