[Linux-programlama] Yanıt: Re: rewrite .htaccess

---------

[Linux-programlama] Yanıt: Re: rewrite .htaccess

From: Guychmyrat Amanmyradov <guychmyrat_at_yahoo.com.tr>
Date: Wed, 30 Jan 2008 16:12:12 +0200 (EET)

Tekrar merhaba.

  arkadaşlar boşuna zamanınızı aldığım için özür dilerim. Ben olayı biraz yanlış anlamışım.
  Ben www.abc.com/index.php yazılınca www.abc.com/index.shtml

  gibi Apachenin dönüştürdüğünü zattediyordum. Ama olay öyle değilniş. Sadece index.shtml olarak istek yapdığın zaman index.php'ye yönlendiriyormuş.

  Biraz geçte olsa öğrendim.

  Sonuç itibariyle, eğer başkasıda böyle bişey yapmak istersse özetliyeyim.

  1. index.php olarak yazarak yine aynı sayfaya ulaşılabiliyor. O Sayfa orda duruyor :)
  2. index.shtml olarak yazıldığında index.php-ye yöndendirilme yapılabiliyor. index.php-den index.shtml-ye değil :)
  3. LoadModule altındaki mod_rewirte açmanız yeterli. Yeni phpinfo'da mod_rewrite varsa olay tamamdır. Bende apachect1 -M arasında mod_rewrite görünmüyor. yinede çalışıyor.
  4. En basit örnek
  atıyorum serverde test klasöründe index.php oluşturduktan sonra
  .htaccess dosyasına aşağıdaki komutları yazmak yeterli

  RewriteEngine on
  RewriteRule ^index\.html index\.php

  daha sonra. www.abc.com/test/index.html
  çağırdığınızda aslında index.php açılıyor.

  ama www.abc.com/test/index.php
  yazılırsa yine aynı yere gidiyor.

  Yardımlarınız için teşekkürler!
  30.01.2008 tarihinde Guychmyrat Amanmyradov yazmış:

şeklinde ayırmalısınız.