[Linux-programlama] Re: linux oyun programlama

---------

[Linux-programlama] Re: linux oyun programlama

From: Caglar Akyuz <caglar_at_bilkon-kontrol.com.tr>
Date: Tue, 08 Jan 2008 08:19:05 +0200

koray mehmet wrote:
> kodu derlediğimde undefined referance hatası veriyor. include ediyorum
> ama linkerda bişeyler yapmam lazımmış yalnız nasıl yapacağımı bulamadım.
>
> şimdiden teşekkür ederim

Eclipse'de Makefile otomatik mi yaratılıyor yoksa elinle mi yaratıyorsun?

Normalde gcc'ye ekstra kütüphanelerin adını ve yolunu geçmen gerekli.
Örneğin /usr/local/koray/libkoray.so kütüphanesini de derlemeye katmak
istiyorsan(daha doğrusu bağlamaya)

gcc ... -L/usr/local/koray -lkoray
tarzı bir eklemeyi yapman gerekli.

Eğer otomatik değilse ise bunu yapmak için Makefile'ı kullanabilirsin
ama otomatik olduğu durumda nasıl oluyor bilmiyorum. Sanırım
seçeneklerde harici kütüphane eklemek için bir yer vardır.

Caglar