[Linux-programlama] linux oyun programlama

---------

[Linux-programlama] linux oyun programlama

From: koray mehmet <koraysariteke_at_gmail.com>
Date: Tue, 8 Jan 2008 07:40:21 +0200
Message-ID: <396a0ec70801072140m347432f9xbb95a7fc06dee1e6@mail.gmail.com>

merhabalar,

bu ilk mesajım, belirtmek isterim.

Normalde Windows kullanıcısıydım. Linuxa geçmek için debeleniyorum. Biraz
C++ bilgim var ve eclipse idesini kullanaraktan oyun yazmak istiyorum.
sonrasında online oyunda düşünürüz.
http://cone3d.gamedev.net/cgi-bin/index.pl?page=tutorials/gfxsdl/index sdl
kütüphanesinin tutorialını gördüm. sdl kütüphanesinin source dosyasnını
indirdim ve ./configure, make, make install dedim ve bir yerlere bişeyler
attı.

#include *<*stdio*.*h*>*
#include *<*stdlib*.*h*>*

#include *<*SDL/SDL*.*h*>*

*// The functions are not shown to save space
**void* DrawPixel*(*SDL_Surface *screen*,* *int* x*,* *int* y*,*
                                    Uint8 R*,* Uint8 G*,* Uint8 B*)**;*
*void* Slock*(*SDL_Surface *screen*)**;*
*void* Sulock*(*SDL_Surface *screen*)**;*

*int* *main**(**int* argc*,* *char* *argv*[**]**)*
*{*

  *if* *(* SDL_Init*(*SDL_INIT_AUDIO|SDL_INIT_VIDEO*)* *<* 0 *)*
  *{*
    printf*(*"Unable to init SDL: %s\n"*,* SDL_GetError*(**)**)**;*
    exit*(*1*)**;*
  *}*
  atexit*(*SDL_Quit*)**;*

  SDL_Surface *screen*;*
  screen=SDL_SetVideoMode*(*640*,*480*,*32*,*SDL_HWSURFACE|SDL_DOUBLEBUF*)**;*
  *if* *(* screen == NULL *)*
  *{*
    printf*(*"Unable to set 640x480 video: %s\n"*,* SDL_GetError*(**)**)**;*
    exit*(*1*)**;*
  *}*

  *// DRAWING GOES HERE
*
  *return* 0*;*

kodu derlediğimde undefined referance hatası veriyor. include ediyorum ama
linkerda bişeyler yapmam lazımmış yalnız nasıl yapacağımı bulamadım.

 şimdiden teşekkür ederim

_______________________________________________
Linux-programlama mailing list
Linux-programlama_at_liste.linux.org.tr
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-programlama
Received on Tue 08 Jan 2008 - 07:08:19 EET

---------

Bu arsiv hypermail 2.2.0 tarafindan uretilmistir.