[Linux-programlama] Re: Socket Programlama

---------

[Linux-programlama] Re: Socket Programlama

From: Anıl KARADAĞ <anil.karadag_at_gmail.com>
Date: Sun, 06 Jan 2008 19:28:32 +0200

merhabalar, hazirlayacagin programlama dilindeki soket modulu sayesinde
bahsettigin bu islemleri rahatca gerceklestirebiliyorsun.

client ve server icin hazirladigin program parcalarinda;
client tarafinda tanimlanmis servera baslaniyor ve ona bahsettigin
toplama islemi icin parametre gonderiyorsun.

server kod blogunda dinlemede oluyorsun, max baglanacak client sayisini
belirliyorsun, kabul ettigin baglantiyi dinleyerek ondan veri aliyorsun.
ornek verdigin toplama islemi icin clienttan aldigin verileri isler
sonucunu ona gonderirsin. karsilikli alis veris baglanti bitene kadar
devam ediyor.

buradan sana cok detayli bilgi yazamiyorum, arastirma yaptýrysan bu
konuda fazlaca sayfa gormus olman lazim sana birkacini yaziyorum

[1] http://cekirdek.uludag.org.tr/~meren/belgeler/socket/socket.htm
[2] hazirladigim python ornek iceren yazim
http://www.anilkaradag.info/blog/?p=16
[3] python ile hazirlanmis bir ornek daha
http://www.emrahustun.com/python-kullanarak-arayuzlu-sunucu-istemci-uygulama-ornegi/632

Paz, 2008-01-06 tarihinde 14:17 +0200 saatinde, Mehmet Salih YILDIRIM
yazdý: