Re: [Linux-programlama] mysql - turkce karakter

From: Erkin Tek (erkintek@fotograf.web.tr)
Date: Fri 10 Nov 2006 - 21:20:01 GMT

Merhaba,

Şu mysql bir türlü oturtamadı ya hayret ediyorum, insanlar 4.2'den sonra
taklalar atmaya başladı, birde üstüne ubuntu gibi genel dağıtımlar öntanımlı
kodlamayı (sunucu ve istemci'yi) latin1 (iso-8859-1) e ayarlaması tuz biber
oldu.
Verileri nasıl girdiğiniz önemli atıyorum mysqldump ile alıp mı attınız,
phpMyAdmin ile atıp sayfadan görüyorsunuz vs.

ben de artık girip mysql.conf'u düzeltmekten bıktığım için bağlantının
kontrolünü bağlandıktan sonra şu iki komutla yapıyorum,
mysql_query("SET NAMES 'utf8'");
mysql_query("SET CHARACTER SET utf8");
Verileride bir betik ile kendim atıyorum.

Nasıl girdiğiniz şöyle önemli, e-postanızda olduğu gibi karakterler ğ yerine
ğ diye (html sayfasından bakınca 'ğ' çıkacaktır) girilmiş olabilir.

Kolay gele ...

Cum 10 Kas 2006 17:54 tarihinde, Mustafa Ekim şunları yazmıştı: