RE: [Linux-programlama] http server

From: Sami BEYOGLU (samibeyoglu@yahoo.com)
Date: Thu 18 May 2006 - 16:55:05 GMT

Computer Networks Fundamentals dersi aliyorum.
ilk odevim bu. Cok basarili bir seyler cikacagini sanmam. Amac network programminge adim atmak olayi eccük kavramak.

Yardimini esirgemeyen arkadaslara;
Cok tesekkurler...

Mehmet Duran <mehmetd@kablonet.com.tr> wrote: Sevgili Atif Bey;

Gercekten cok ilham verici bir konusma yapmissiniz. Lakin bunlardan daha
onemli konular da var hayatta.
Kac kisi baglanicak bu web server'a? Kim ne yapicak? Yarin obur gun bir
betik dili kullanmak (cgi) gerekse ne olucak?
Sami Bey bunu kisisel zevkleri icin, deneme mahiyetinde mi yazicak? yoksa
bir yerde mi kullanacak?
Kullanilacak bir seyse, bunun duzgun yazildigindan nasil emin
olabileceksiniz? Ve de ne kadar vaktinizi alcak?

Eger eglence icin yazacaksaniz (hani Linus misali, ozgur yazilima ilham
olarak bakan arkadaslara sesleniyorum)
gayet guzel, yaziniz, ogreniniz, super destekliyorum.
Lakin birden fazla kisinin kullacagi, yani kullanilacak bir seye:
* Muhtemelen zaten birileri daha once yapmistir
* Daha once zaten birileri dusunumustur
* Muhtemelen mevcut kodlari kullanarak cok kisa surede yapabilirsiniz.

Eger Web service isin kalbiyse, Apache'ye modul yazmayi dusunun.
Eger web servise, daha buyuk birseyin bir parcasiysa, misal lighttpd'yi
yazilima gommeyi dusunun.
Sizin farkinda bile olmadiginiz binlerce sorun zaten cozulmus, dusunulmus,
ustunde ugrasilmistir coktan.
Kendimizi uzmeye gerek yok.

--
Mehmet