Re: [Linux-programlama] Pda programlama

From: Hakan Uygun (hakan.uygun@linux.org.tr)
Date: Wed 19 Jul 2006 - 16:11:40 GMT

Merhaba,

Seçeceğiniz teknolojiyi birazda ihtiyacınız belirleyecektir. Neye ihtiyacınız
var / nasıl bir uygulama geliştireceksiniz?

Örneğin platform bağımsız uygulama geliştirmeniz, PDA'ler söz konusu olduğunda
oldukça problemli.

PDA'ler dışarıdan her ne kadar PC'ler gibi standart bir platform gibi
gözükseler de aslında öyle değiller.

İşlemci model ve işletim sistemleri ile ilgili bir sürü problem var.

Üzerinde linux yüklü gelen fazla PDA yok. Türkiye'de satılan ise bildiğim
kadarıyla hiç yok.

HP / Compaq PDA'lerin üzerine kurma şansınız var. Fakat bu durumda destek
problemi yaşamanız çok muhtemel ( Sizin donanım - sistem desteği
vermeyeceğiniz, sadece üzerinde çalışacak uygulama geliştiriceğinizi
varsayıyorum. )

Java en çok önerilen sistem olmasına rağmen burada da bir JVM problemi ile
karşılaşacaksınız. Fiyat - performans ile ilgili bir sürü sorun bulunuyor.

Lisanslardan önce teknolojiye ( donanım ve yazılım ) karar verin derim.
Ardından lisans seçeneklerini inceleyin...

iyi çalışmalar,
Hakan Uygun

Çarşamba 19 Temmuz 2006 14:03 tarihinde, Serdar Güler şunları yazmıştı: