[Linux-programlama] Pda programlama

From: Serdar Güler (e141598@metu.edu.tr)
Date: Wed 19 Jul 2006 - 11:03:28 GMT

İyi günler,

Pda ler için bir uygulama geliştirmek istiyorum. Platform seçimi yapmak
için biraz araştırma yaptım. Aşağıdaki bilgileri sistemler en uygun gibi
geldi bana. Bu konuda daha önce çalışmaları olan birilerinden öneri
almak isterim.

SuperWaba : Windows ve PalmOs işletim sistemleri için kullanılıyor.
Farklı mimarilerde çalışabiliyor. Yazımı kolay ayrıca kendi veritabanı
sistemi var.

Qtopia : Qt embedded olarak da geçiyor. Linux tabanlı çalışıyor. Pda
lerdeki windows ce versiyonuna qt kurulabiliyor mu açıkçası çok da
anlayamadım qt nin sitesinden bile. Oldukça muallak laflar etmişler.

bi de debianın kurulabildiğini düşünmüştüm pda lere ama debian tabanlı
openzaurus projesi dışında bir projeye rastlayamadım. o da sadece sharp
marka cihazlarda kullanılabiliyor anladığım kadarıyla.

Qtopia hem gpl hem hem de trolltech in kendi lisansı ile dağıtılıyor,
superwaba gpl dağıtılıyor yanlış hatırlamıyorsam. O konuda da biraz
kafam karışmış durumda. Gpl, lgpl tamam da ortalık da bi sürü lisans
cirit atıyor, sun lisansı, apache lisansı bilmem ne lisansı falan derken
insan hangisini kullanınca ne yapılabiliyor acayip aklı karışıyor. Bu
gidişle yazılımcı olmak için hukuk fakültesini bitirmek gerekecek gibi
geliyor bana. :)

sonuç olarak bu konuda bilmem ne marka pda lere şu dağıtım linux
kurulabiliyor üstüne de bilmemne framworkü ile geliştirme yapılabiliyor
gibi konfigurasyon önerisi olan varsa ya da genel olarak tavsiyelerde
bulunabilecek birileri varsa çok memnun olurum.

iyi çalışmalar

Serdar Güler