Re: [Linux-programlama] Client tarafinda program calistirmak

From: Atif CEYLAN (atifceylan@gmail.com)
Date: Wed 17 May 2006 - 07:27:55 GMT

Zekeriye Bozkurt yazmış:

> php ile yapilan bir proje var ve bu projenin bir yerine benim
> kullanıcının kendi bilgisayarinda yuklu olan
> programlardan birini calistirmam gerekir. Arastirmalarim da exec
> komutu ve benzeri komutları buldum ancak bunlar hep server
> tarafinda olan programi server da calistiriyor. Benim ise; web server
> daki degil kullanicinin kendi bilgisayarindaki bir programi
> calistirmam gerek. bunu nasil yapabiliriz? Bunun icin bir javascript
> vs var mıdır ?
>
> Tesekkürler
>
> Zekeriye Bozkurt

bu işi php ile yapamazsınız. php server tarafından yorumlanır ve sizin
clientın makinesinin yorumlayacağı bi dile ihtiyacınız var.
yani javascript, java applet veya flash gibi... bunlar içerisinde en
tehlikeli ve kullanıcının makinesine çok daha detaylı erişebileceğiniz
şüphesiz java olacaktır.
ancak yapacağınız işlemleri kullanıcının kabul ediyor olması gerekir.
iyi çalışmalar