[Linux-programlama] mono sorunu

From: Serdar Karacay (csharp221@gmail.com)
Date: Tue 25 Oct 2005 - 13:32:01 EEST

 Merhabalar,

Mono ile ugraşıyorum (beni vindozdan kurtaracak son kurtarıcı mono :)
).Şimdi ilk bişeye rastladım terminaldan kurma işlemi hep terminal üzerinden
kayan yazılarla olur şaşırdım valla arayüz ile ilk defa kurulum yaptım
debianda.
Neyse bu konuda monoya teşekkürler...Yaşasın monoooo.
Şimdi siteden bu(http://www.go-mono.com/archive/1.1.9.2/linux-installer/2/mono-1.1.9.2_2-installer.bin
) paketi indiriyorum ardından kuruluma geçiyorum...ve kurulumda
http://www.mono-project.com/InstallerInstructions sitesindeki yolları
izledim.
Şimdi terminalda yaptıgım işlemler aşagıda,

debian:/home/serdar# md5sum mono-1.1.9.2_2-installer.bin
7626f8761944dd17183126868f9c67c6 mono-1.1.9.2_2-installer.bin
debian:/home/serdar# md5sum mono-1.1.9.2_2-installer.bin
7626f8761944dd17183126868f9c67c6 mono-1.1.9.2_2-installer.bin
debian:/home/serdar# ch
chage chat check_forensic chfn chktrust chown chsh
charmap chattr checkgid chgrp chmod chpasswd chvt
charset checkbashisms checkgid2 chkdupexe chooser chroot
debian:/home/serdar# chmod +x mono-1.1.9.2_2-installer.bin
debian:/home/serdar# ./
.AbiSuite .gnome2_private .ntrc_2
.adobe .gstreamer-0.8 OOo_2.0_LinuxIntel_install_tr_deb
all-20050412 .gtk-gnutella .openoffice
.anjuta gtk-gnutella-downloads .opera
.aptitude .icons .pgaccess
.bluefish .java Projects
.config .kde .qt
Desktop kosgeb slime
.emacs.d .local .themes
--More--
debian:/home/serdar# ./mono-1.1.9.2_2-installer.bin
Burda arayüz geliyor.Lisansı kabul edip next next diyorum kurulacagı yeri
soruyor direk /opt/mono-1.1.9.2 <http://1.1.9.2/> dizini kurulsun diyor
bende next diyorum.Sonra Add Mono to Your path diyor burda evet
diyorum.Sonra next next ve dll dosyalarını kuruyor ve kurulum bitiyor.
debian:/home/serdar# ./mono-1.1.9.2_2-installer.bin --mode xwindow
debian:/home/serdar# ./mono-1.1.9.2_2-installer.bin
debian:/home/serdar# ./mono-1.1.9.2_2-installer.bin --mode xwindow

Sonra monodevelopu açıyorum hemen sürümünü ögreniyorum valla şaşırdım hala
0.7 versiyon.Neyse bakayım dedim.
opt dizinine gidiyorum ordadan monodevelop başlatıyorum...(yalnız bu arada
bir ilkler oluyor debianda simgeye çift tıklayarak program başlıyor.)

Bazı sorularım var.Ben şimdi veritabanı ve mobil aygıtlar üzerine
çalışıyorum.Şimdi bende bir sürü uygulama kitabı ve c# konusunda bir sürü
site var,bunlar uygulamalarını dotnete göre yapmışlar benim çalışma tipim
deneme ve kendim daha iyisini geliştirme yapmaya çalışma bu meteryallardaki
kodlar önemli oluyor.Bu dotnette yapılan uygulamaların aynızamanda mono
üzerinde çalıştırabilecekmiyiz ben bunu istiyorum lütfen vizdozdan
kurtulmama yardımcı olun...

Dotnette çok uygulama yaptım ve monodevelopta şöyle bir özellik var dotnette
yaptıgın uygulamaları monoya aktarabilme.Işte burada hatalar kervanı
başlıyor bazı kütüphaneler eksik sorunlar bunlar...

Kendimi bu hızda geliştirirsem ve sizlerin yardımı ile 6-7 ay sonra
mononedir.com <http://www.mononedir.com/> adında bir site açmayı
düşünüyorum. <http://www.mononedir.com/>
Fikirlerinizi belirtirseniz çok sevinirim....
Teşekkürler.
Serdar KARAÇAY