[Linux-programlama] Task Manager

From: Mustafa FIRAT (mefe@mefe.net)
Date: Sun 29 May 2005 - 17:55:29 EEST

Selam söle bir sey yapmayi düsünüyorum fikirlerinizi almak istedim.
dmz at üzerinde bulunan linuxlar(web server, mail server, dns server, vs.. ) makinelerin o anki çalisan servisleri, programlari, memory durumu ve islemci durumu, harddisk durumu, queue da bekleyen mail durumu gibi (kisacasi windowsdaki task manager gibi ama çok daha gelismis ) bir uygulamayi linux üzerinde bash scripti ile ayarlayip bir dosyaya yazarak bu dosyayada delphi ile baglanip parser isleminden sonra kullaniciya daha görsel sekilde göstermeyi planliyorum.

bunu için linux üzerinde bir cron job ile tüm bu islemleri yapip bir dosyaya kaydetmesini saglicam ama verilerin realtime a yakin olabilmesi için cron un en azindan 10 saniyede bir çalismasini ayarlicam. burada kafama takilan sey bu cron ne kadar kaynak tüketir, cronun çalistiracagi uygulamayi çok temiz yazmayi düsünüyorum, orada bir sorun olmaz ama dedigim gibi her 10 saniyede bir cron çalistirmak ne derece dogrudur. bu konuda fikirlerinizi alabilirmiyim

Tesekkürler