Re: [Linux-programlama] (konu yok)

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Mon 09 May 2005 - 10:36:58 EEST

Merhaba,

On Mon, 9 May 2005, HUDUNI HIDO DIDO wrote:

> merhabalar benim bir sorunum var umarım yardımcı olursunuz. sistemim win2000.
>
> ben windows da kullanabilmek için postgresql 8.0 sitesinden indirdim,
> pgadmin3 de indirdim. ama bir türlü çalışmıyor.
>
> -----------------------
> http://www.tdmsoft.com/tr/belgeler/PostgreSQL-Win32-Kurulumu-NicolaiTufar-05082004.pdf
> bu adresten yararlandım.
> --------------------------------
>
> - kurarken illa postgresql adında bir kullanıcı tanıtmalımıyız o
> kullanıcı ile girip kurduktan sonra eski kullanıcı adıyla devam etsek
> sorun çözülecekmi?

PostgreSQL'in kurulum programı zaten bunu yaratıyor (postgres). Sizin
sisteme hangi kullanıcı ile girdiğiniz önemli değil.

> - hadi kurduk diyelim data diye bir dizin çıkmıyor. data oluşturduk diyelim
> çalışacakmı

data dizinini siz initdb ile yaratacaksınız. Bahsettiğiniz PDF'in 5.
maddesinde var zaten bu...

> şimdi asıl sorun
>
> 5432 hatası
>
> pg_hba.conf
> dosyasında ayar değiştirin diyorlar onuda yapalım diyoruz makinedeki
> dosya adı farklı pg_hba.conf.sample. biz o isimde data dizininde
> oluşturup içerisine gerekenleri yazsak olurmu ne olur yardım ediniz

.sample (adı üzerinde) örnek dosya. Dediğiniz gibi onun adını pg_hba.conf
olarak değiştireceksiniz. PostgreSQL 8.0, önceki sürümlerinden farklı
olarak, 127.0.0.1'i dinlemeye hazır halde geliyor. pgadmin3 ve PostgreSQL
aynı makinada iseler sorunsuz olarak işinize başlayabilirsiniz.

> postgresql ve pgadminin kurulumunu türkçe ve daha detaylı anlatan bir
> site varmı varsa adresini yada dosyasını gönderebilirmisiniz sağolum

http://www.gunduz.org/seminer/pg adresinde var ama sanırım siz Windos için
istiyorsunuz -- onun için "şu anda" bahsettiğiniz PDF dışında Türkçe belge
yok. Bir de,

http://www.postgresql.org/docs/faqs.FAQ_windows_tr.html

adresinde Windows için SSS yanıtları var. Aslında Linux/Windows için çoğu
şey aynı, sadece yerleri falan farklı.

Saygılar,

- --
Devrim GUNDUZ
devrim~gunduz.org, devrim~PostgreSQL.org, devrim.gunduz~linux.org.tr
http://www.tdmsoft.com.tr http://www.gunduz.org