Re: [Linux-programlama] Java kitabi tavsiye..

From: Bora Güngören (bora@boragungoren.com)
Date: Thu 05 May 2005 - 16:03:04 EEST

Merhaba,

Aç?kças? bu türde Türkçe bir kitap yok. Türkiye'de zaten k?s?tl? say?da
C++ programc?s? bulundug(u için C++'dan Java'ya geçis,e yönelik bir
kitap bulmak zor.

Benim kendi Java kitab?mda (Java ile Temel Programlama, 2. Bask? Java
5.0'a göre) C++ programc?lar? için küçük farklar? ve bazen de önemli
gösteren dipnotlar bulunuyor ama kitap yine de s?f?rdan bas,layan
birisine göre. Yani sizin için uygun olmayabilir.

Altug( Beyin kitab? da benimki gibi s?f?rdan bas,layanlara yönelik.

Herb Schildt'in kitab?n?n çevirisi (Java 2, Alfa yay?nc?l?k) biraz daha
yüksek bir tempo ile bas,lar ancak onun içerig(i de pek güncel say?lmaz.
Java 1.2/1.3' e göre bir kitapla çal?s,?p daha sonra bas,ka kaynaklardan
1.4 ve 5.0 ile gelen güncellemeleri, yeni programlama stillerini, vs.
ög(renmek isterseniz Schildt'in kitab? uygun olabilir.

Pusula'n?n O'Reilly'den bir Java kitab? çevirisi var. I.yi bir kitap ama
o da s?f?rdan bas,layanlara yönelik ve ayr?ca o da güncel deg(il. Yine
1.3'e göre.

Anlad?g(?m kadar? ile yabanc? yay?nevleri çeviriler için sadece 5 y?l
önceki bask?lar?n çevrilmesine izin veriyor. :-) Bu sayede orijinal
dildeki güncel kitab?n sat?s,?n? baltalam?yorlar. 5.0 resmen ç?kal? 8 ay
(ilk beta ç?kal? neredeyse 2 y?l) oldug(unu düs,ünürsek...

Yabanc? dilde bir kitap isterseniz Deitel & Deitel ekibinin Java
kitaplar? sizin için uygun olabilir ve ayr?ca Lethbridge & Laganiere'in
yaz?l?m mühendislig(i kitab? da paralelinde bir Java projesi içerdig(i
için iyi bir ek kitap olabilir.

Umar?m yard?mc? olabilmis,imdir.

Bora Güngören.