[Linux-programlama] Re: Özgür Veritabanları ile Data Mining?

From: Volkan YAZICI (yazicivo@ttnet.net.tr)
Date: Wed 27 Jul 2005 - 11:06:08 EEST

Merhaba,

On Wed, Jul 27, 2005 at 10:50:44AM +0300, Okan Çetin wrote:
> Bir de merak ettiğim bu algoritmaların seçimi ve DM sonucu oluşan
> çıktıyı yorumla işinin bir istatikçi/matematikçi/işletmeci nin işi mi
> olduÄŸu.

Üstün deneyimime (!) dayanarak sorunuza cevap yazıyorum: İstatistikçi,
ilgili veriyi işe yarayacak parçalara ayırmakta gerekecek yöntemleri
(ve tabiki burada "işe yarayacak veri" ile kastın ne olduğunu)
kararlaştırır. Bu noktada, bahsi geçen bu yöntemlerin uygulanmasında
kullanılacak formülasyonun ve başarımı en yüksek yolun bulunması
matematikçiye düşer. İşletmeci de sonuç eldelerinin pratiğe uyarlar.

Aslında şöyle bir düşündüm de, ben kimim ki bu soruya cevap yazıyorum.
:) Sorunuz tam bir DM felsefesi açıklamasını gerektiriyor ve bu konu
hakkında da çok rahat şekilde yüzlerce kitap yazılabilir. Bence
üniversitenizin kütüphanesine bir zahmet uğrayın.

İyi çalışmalar.