[Linux-programlama] Re: Özgür Veritabanları ile Data Mining?

From: Volkan YAZICI (yazicivo@ttnet.net.tr)
Date: Wed 27 Jul 2005 - 10:19:11 EEST

Merhaba,

On Wed, Jul 27, 2005 at 09:42:40AM +0300, Okan Çetin wrote:
> PostgreSQL de MySQL de, ... veri madenciliÄŸi (data mining) konusuyla
> ilgilenen oldu mu daha önce? MySQL de DAT-A diye bir şey varmış.
> PostgreSQL için de kendi sitesinde PL/R ye bakılması önerilmiş bu iş
> için. Yalnız bunları kullanarak nasıl yapılabilceğini pek
> kestiremedim. Data mining konusunu microsoft un kaynaklarından okudum,
> kullanma işini özgür yazılımlar üzerinden yapmak istiyorum. Bu konu
> hakkında yol göstereblirseniz sevinirim.
> ( Acaba, data mining i microsoft un sitesinden okuduğum için mi bu
> DAT-A yı anlamadım :P )

Daha önce kapsamlı bir şekilde DM (Data Mining) ile uğraşmış değilim ama
bölümde (İTÜ Mat. Müh.) bu konu hakkında tez hazırlayan arkadaşlar ile
biraz dedikodu yapmıştım. Ve bu münakaşlar sonucunda anladığım kadarı
ile, kullandığınız veri kaynağınının (burada kendinisi veritabanı
oluyor) esnekliği dışındaki diğer özellikleri sizin için pek bir önem
taşımıyor. Yine anladığım kadarı ile, veritabanının verileri uygun
şekilde katagorize edecek olması yeterlidir. Bunun dışında kalanlar,
tamamen size bakar. İlgili formülasyon ve algoritmalarınız ile
veritabanından çektiğiniz veriyi analiz edip mıncıklamaya başlarsınız.
(Tabii veritabanının da yapacağınız işe kolaylık sağlayacak araçlar
içermesi de pek fena olmaz hani.)

Gelgelelim PL/R olayına. PostgreSQL (piyasadaki diğer ticari/özgür
alternatifleri kıyasla) tonla prosedürel dil desteklemektedir, ve R de
bunlardan biridir. Peki size neden R'yi örnemiş olabilirler? Cevabı R
programlama dilinin meziyetlerinde saklı. Şöyle ki:
[http://www.r-project.org/] `The R Project for Statistical Computing'.
Yani, R sırf istatistik için özellişmiş bir yapı sunuyor size. Tabii
bunun PostgreSQL'e entegre bir prosedürel dil olarak sunulması da
bir başka artıdır.

Velhasıl kelam, algoritmalarınız sağlam olduğu sürece (kulağınızı
tersten tutmak olsa da) düz metin dosyalarıyla bile DM yapabilirsiniz.
Tavsiyem, daha önceki çalışmaları incemeleniz yönünde olacak. (Bildiğim
kadarı ile internette epey bir OSS kullanan DM çalışması mevcut.)

İyi çalışmalar.