[Linux-programlama] Re: PostgreSQL'de serialveriye eriÅŸme

From: Volkan YAZICI (yazicivo@ttnet.net.tr)
Date: Mon 25 Jul 2005 - 12:09:42 EEST

Merhaba,

On Mon, Jul 25, 2005 at 01:51:54AM -0700, kohlit@icqmail.com wrote:
> sanirim tam anlatamadim.
> iki sutunlu bir tablo dusunun. mesela : id serial, isim varchar(200)
> insert into tablo_adi (isim) values('ali'); komutunu gönderdigimde
> kayiti yapip. o kayit icin olusan id degerini bana geri göndersin
> istiyorum.

Hayır, sorununuzu tam olarak anladım. Ama siz tembellik edip
dökümantasyona hiç bakmıyorsunuz. Yanlış anlamayın, cevap vermeye
üşenmiyorum, yalnızca sizin listeye bağımlılığınız ortadan kaldırmaya
çalışıyorum. Balık tutmayı öğrenmek, size hergün birinden balık
istemekten daha zor geliyorsa o ayrı.

Keşke bir kere bile olsa SERIAL veri tipinin açıklamasına baksaydınız.
Açıklamanın hemen altındaki ilk örnek sizin sorunuzun cevabı.

İyi çalışmalar.