Re: [Linux-programlama] MySQL İndex kullanımı nasıl ?

From: Atif CEYLAN (atifceylan@gmail.com)
Date: Thu 21 Jul 2005 - 17:38:42 EEST

Ahmet ERDOGAN wrote:

> Herkeze merhabalar
>
> Yıllık Yaklaşık 150.000 kayıta ulaşabilecek kişisel kayıt bilgilerini
> barındıran bir mysql tablom var ve varsayılan olarak ID alanı
> birincil index.
>
> Bu tablodan sorgu yaparken yavaşlama yaşamamam için
> ad, soyad, tckimlik no gibi alanlarda index oluÅŸturmak istiyorum
>
> 1. si : index oluşturup kullanmayı tam olarak bilmiyorum :(
>
> 2. si : kaç tane alana index oluşturmalıyım ?
>
> 3. sü : sorgularımı yaparken indexli alana göremi yapacam
>
> 4. sü : indexi sorgularken ek olarak bir sql komutu yazmam gerekiyor
> [...]
eğer sık kullandığın ve sorguladığın alanların varsa bunları indexlemen
mantıklı olacaktır.sorgular için illaki indexli alan gerekmez ama olursa
çok faydalı olur.150.000 kayıt çok fazlada yer kaplamayacaktır zaten.
max 40-60 mb arası storage kullanırsın (indexlerde dahil.) sqlde ek
olarak bişey yazman gerekmez. sql içine ALTER TABLE `tablo_adi` ADD
INDEX ( `ALANADI` ) yazıp sql çalıştırman yeterli