[Linux-programlama] MySQL İndex kullanımı nasıl ?

From: Ahmet ERDOGAN (corsair@linuxcuyuz.biz)
Date: Thu 21 Jul 2005 - 11:46:24 EEST

Herkeze merhabalar

Yıllık Yaklaşık 150.000 kayıta ulaşabilecek kişisel kayıt bilgilerini
barındıran bir mysql tablom var ve varsayılan olarak ID alanı
birincil index.

Bu tablodan sorgu yaparken yavaşlama yaşamamam için
ad, soyad, tckimlik no gibi alanlarda index oluşturmak istiyorum

1. si : index oluşturup kullanmayı tam olarak bilmiyorum :(

2. si : kaç tane alana index oluşturmalıyım ?

3. sü : sorgularımı yaparken indexli alana göremi yapacam

4. sü : indexi sorgularken ek olarak bir sql komutu yazmam gerekiyor mu ?

kolay gelsin