RE: [Linux-programlama] messenger mantığı nasıl?

From: Melih Sakarya (Melih.Sakarya@pepsi.com.tr)
Date: Mon 18 Jul 2005 - 11:16:48 EEST

Baglantiyi httpConnection ile yapacaksiniz eger java kullanacaksaniz bu daha basit
İnternetteki dökümanlardan bulabilirsiniz. Baglanti sekli direk socket uzerinden
olmadigindan 80 portu uzerinde herhangi bir sorun teskil etmez zaten protokol
80 üzerinde calisan kendi protokolu (http).
Uygulamaniz anladigim kadari ile P2P eger boyle olursa yinede bir sekilde sunucuya
ihtiyac var sonuc olarak client baglandiginda bir sekilde ip sini bir yerlere birakmasi lazim
yada clientlarin static ip lere sahip olmasi lazim.
Nat, proxy vs.. ayarlara gerek olmayacagini dusunuyorum http uzerinde hangi ayarlar
mevcutsa onlari kullanir (denemedim ama)
Uygulamanizi ne ile gelistireceksiniz ? hangi dil hangi platform ?
Saygilar