Re: [Linux-programlama] çalışma anında field eklemek nasıl ?

From: Erdal YAZICIOGLU (erdal.yazicioglu@gmail.com)
Date: Sat 16 Jul 2005 - 19:37:10 EEST

simdi her iki yolda olabilir...

Ancak problem ilerde karsiniza çikacaktir. Diyelim hastaya 3 adet test
istendi... Glukoz - Tam Kan sayim ve idrar testleri...(Bunlar grub test,
glukoz hariç)

Bu testerin hepsinin numune tipi ayri ve ayri tüp kullaniyorlar ve ayri ayri
cihazlarda çalisiliyor(Ortamda LIS yok diye düsünüyorum)...

Laboratuvar yöneticisi tüplerin üstüne üzerinde çalisilacak cihaz numune
tipi ve hasta adi soyadi olacak barkodlar istersen sorun yasarsiniz...Bu
nedenle TEST_SONUCLARI diye bir tablo yapin sonuçalari istem tablosu ile
birlestirin... ayrica numune tipleri diye ayri bir tablo yapin buraya numune
tüplerini girin....Bu tabloda sadece kan, serum idrar degil çalisilacak
cihaz adini bile girebilirsiniz.. Böylece yazilacak barkod üzerinde cihaz
adi çikacagindan santrifüj isi kullanici için daha kolay olacaktir.

Mesela hasta istem numarasi 00001 olsun. Bu hastada Aeroset cihazinda
çalisacak Glukoz olsun. Aerosete numune tipi 10 diyelim.. Architect
cihazinda FreeT3 çalisilsin. Buna da numune tipi 20 diyelim...

Siz istem girisi yaptiginizda sistem barkod basarken iki adet barkod
çikaracak. 1000001 ve 2000001. Böylece kullanici iki adet tüp hazirlamasi
gerektigi ve nerede çalistigini anlayacak.

Istemi istem tablosuna 00001 olarak, numune tablasona ise 1000001 ve 2000001
olarak kayit edeceksiniz. Tabi numune tablosunda hem hastaID hemde sistemID
leri eslestireceksiniz...

Böylece cihaz basinda kullanici numune numarasi yada istem numarasi ile
arama yapabilecek. Isterse hastanin tüm testlerini isterse sadece kendisini
ilgilendiren testleri görecek. Tabi bunun için sonuçlar diye bir tablo
yaratirsin eslestirme yaparsin...

Hasta dosyasi sonuçlandirma ise dikkatli olman gerek diye düsünüyorum. Bizim
sistemizde bir hastanin istem dosyasinin kapatilabilmesi için hastanin tüm
sonuçlarinin çikmasi, klinik onay isleminin yapilmasi ve tam raporunun
yazdirilmis olmasi gerek. Eger hastanin hem horman hem biokimya testleri hem
de hormon testleri varsa ve tüm sonuçlari çikmis klinik onaylanmasi yapilmis
olsa dahi raporu eger tam olarak yazdirilmamis ise o zaman hastaya tüm
bilgileri verilmemis demektir.Bu nedenle istem tablosunda rapordurumu diye
bir kolon açarak bunu belirtmen gerek...

Bu konuda yazacak çok sey var yazarsam uzar gider :))))

Erdal YAZICIOGLU
MEDTEK A.S
Laboratuvar Bilgi Sistemleri Mühendisi