Re: [Linux-programlama] çalışma anında field eklemek nasıl ?

From: Erdal YAZICIOĞLU (erdal.yazicioglu@gmail.com)
Date: Sat 16 Jul 2005 - 16:00:01 EEST

Bence şöyle yapsan çok daha iyi olur...

Öncellikle istenilen testleri ayrı bir tablo da tut (Hastanede çalışılan tüm
testleri)
Hastalar için aryrı bir tablo oluştur - Tüm demografik bilgilerinin
girileceği...
İstemler için ise ayrı bir tabla daha oluştur. Bu tabloda hastaID ile testID
leri birleştir. Böylece hang hastaya hangi testler yapılmış görebilirsin.

Umarım doğru anlamıştır. Böylece doktor mesela 1 nolu hasta için 1-2-3-4-5
testID leri istedi ve yolladı. İstem tablosunda istem oluşturdu. Doktor
tekrar istem yaptığında bu istemID sine ekleyecek. Aslında bir çok olasılık
düşünülebir.Tüp tipi numune tipi vs vs...

Bu nedenle organizasyonun nasıl çalıştığı ve istemlerin nasıl laboratuvara
ulaştığı önemli. Eğer numune tipleri kullanıp laboratuvara gönderiyorsan ve
bunu yapacak bir LIS sistemin yoksa veri tabanını önceden çok dikkatlice
yerleştirmen lazım. Yoksa iş daha sonra içinden çıkılamaz hale giriyor.
Çünkü her hastane kendine özgü çalışıyor.

Kolay gele..

Erdal YAZICIOĞLU
MEDTEK A.Ş
Laboratuvar Bilgi Sistemleri Mühendisi