[Linux-programlama] Re: Seri Port Bağlantısı

From: Volkan YAZICI (yazicivo@ttnet.net.tr)
Date: Fri 15 Jul 2005 - 18:09:53 EEST

Merhaba,

İlk önce soruma cevap veren arkadaşlara çok teşekkür ederim. Öğrendiğim
kadarı ile bağlantıda bir sorun yok, olay tamamen benim deneyimsizliğim
ile alakalıymış.

modbus.org'da gezinirken, ufak bir programcık ile karşılaştım: "Modpoll
Modbus Master Simulator" [1]. Program tabiki çalıştı ve ben de ağzımın
suyunu temizlemek ile vakit kaybetmeden hemen kaynak koduna daldım. Oh
ne ala, ne ala... Adamlar her şeyi bir kütüphane içine koymuşlar, bağlan
diyor bağlanıyor, yap diyor yapıyor... mis gibi. Peki bu kütüphane nasıl
başarıyor bu işi diye kurcalamaya devam edince, kütüphaneinin yaklaşık
199$ gibi bir fiyata sahip commercial bir ürün olduğunu öğrendim. Yiğidi
öldür, hakkını yeme. Cidden de o fiyata değen bir işi yapıyor. Yüzlerece
ayarlanabilir seçeneği ile gayet esnek ve kullanışlı bir kütüphane.
Velhasıl kelam bana epey bir boy büyük. Ben sadece karşı tarafa basit
bir komutu nasıl başarı ile gönderebileceğimi merak ediyorum. Bunu en
ilkel şekli ile bir kere başarırsam, gerisini kendim getiririm.

[1] http://www.modbusdriver.com/modpoll.html

Hemen muazzam gdb deneyimim ile olaya `sazan' sıfatı ile atladım.
Elbette amcamlar kütüphaneyi güzelce (en azından benim şuanki bilgim
ile) debugger tarafından izlenemez hale sokmuşlar. Yılmadım, bu sefer de
diğer bir cepheden saldırmayı denedim: strace. Programı [1] kendiniz
indirip deneyebileceğiniz gibi, benim strace çıktılarıma [2] da göz
atabilirsiniz. Kullanılan kütüphanenin bağlantı ile ilgili olan
kısmında, hangi fonksiyonlara hangi parametreler ile bağlanıldığı
konusunda en ufak bir ipucu bile çok makbule geçecektir.

[1] http://www.modbusdriver.com/downloads/modpoll.2.2.1.zip
[2] http://www.students.itu.edu.tr/~yazicivo/modpoll.strace

Umarım bu abes yöntem kimse de baş dönmesine sebebiyet vermemiştir.

İyi çalışmalar.

P.S. Elinde Modbus protokolü ile controller'a seri porttan bağlanan C
kodu olanlar varsa, o da çok makbule geçecektir.