[linux-programlama] Rv: Re: Rv: Platformlar, Diller

From: Bora (bora@boragungoren.com)
Date: Thu 16 Sep 2004 - 10:42:18 EEST

Merhaba,

> 1TB Veri ile iyi calisiyor olmak, 80 MB Veri ile daha iyi calisiyor
> olacagini gostermez. 1TB Data icin kullanilacak tekniklerle 80MB Data
> icin kullanilacak teknikler ayni degildir. Kaldiki, Java genelllikle
> kendisi bir veritabani sunmaz, mevcutlari kullanir: SQL Server vs.

Java'nın serileştirme mekanizması veya rastgele erişim dosyaları ile veri
tabanı tablo yapısına uygun olmayan oldukça karmaşık veriler çok seri
biçimde işlenebiliyor. Yani 80 MB'ı görünce SQL SQL diye haykırmıyoruz.

> Python icin bu fazlasi ile gecerlidir. Ama bence bu bence tercih etmek
> icin yeterli degildir. Ne Java, Ne Python acisindan...

Özellikle zaman kısıtlaması, eksik çözümlemeler gibi gerçek dünya koşulları
söz konusu olunca bunlar çok etkili argümanlar. Bu arada Python'da 5000 (5
bin) sınıflık ve her yerde standart olarak bulunan API olduğunu bilmiyordum.

var?

> Model-View-Controller denilen bu mevzu acaba Java ruhu ile ne kadar
> ortusuyor ? Bu framework NOKIA uzerinde calismak uzere mi tasarlanmis ?

MVC denen mevzu çok kanallı çalışan C++ GUI uygulamalarında ortaya
çıkmıştır. Web'den çok daha eski bir şeydir. MS Visual C++'da CDocument
(model) CView (view) sınıflarının yanında bir de CApp (controller) sınıfı
var. Ama MFC insanları MVC-1'e yani denetimin de görünüme kaydırılmasına
yönlendiriyor. Yani MFC ile yazınca PHP yada JSP ile yazmış gibi
oluyorsunuz. :-)

Nokia'da çalışmaya gelince Struts ile yazılmış muhtelif uygulamaları WML
çıktısı verecek şekilde de yazabiliriz. Yada biraz zenginsek Opera'sı olaan
Symbian'lı bir telefon alırız; HTML çıktısı verenlerini inceleriz.

Demek ki NOKIA için de yazılmış. :-)

> Bu onemli degil. Buradaki konu, "Vay efendim, Java'da soyle framework
> varda bu varda su yokta" degildir. Python JSP degil. Ama mesela,
illaki > isterseniz Zope size yarayabilir.

İşte Python JSP değil; çünkü hem JSP hem Servlet ve karışık kullanılacak,
gibi bir mekanizma yok. Yada en azından ben bilmiyorum.

Zope'a gelince o bir uygulama sunucusu; farklı bir kategoride diye
düşünüyorum.

> Bunlarin hepsi Python icin var. Kac meselesi, az sonra...

İşte mesele burada. "Nerede var?" İnsanlar gerçek dünyada kod yazarken
web'de API avına çıkmak istemiyorlar. 2-3 değil de 20-25 kişilik bir
ekibiniz varken hele bu olacak şey değil.

PHP'de tek kaynaktan spesifik ve ciddi miktarda API'ye dair bağlantı ve
belgeleme bulmak; bunların entegre olduğunu görmek mümkün. Java için bunun
daha da iyisi var sonuçta. Ama Python için bu derece bir ortam yok henüz.

> :))

:)) Bu soruyu sorunca nedense hep sırıtıyorum.

gömüp,

> Ne demekki bu ? Java Applet ile Python ayni teraziye nasil konuyor ki ?

Java Server Faces. Standart GUI bileşenlerini doğrudan web sitesine gömüp,
GUI bileşenlerinin (view) normal iletişimlerini HTTP üzerinden yaparak HTML
ve JavaScript ile asla veremeyeceğiniz görselliği tarayıcı içinde sağlıyor.

Mesela JBuilder X'i HTML'e gömerek yazabilirsiniz. :-)

Önümüzdeki yıllarda en ilgi çeken J2EE teknolojisi olacak.

Sun'ın kendi implementasyonu dışında bir iki GPL proje de var. :-)

> Var, hemen hemen hepsi icin var. Hatta, Python NOKIA'nin resmi olarak
> SmartPhone icin tercih ettigi dil.
>
> http://www.theregister.co.uk/2004/01/21/nokia_prefers_python_to_perl/

Bak bunu bilmiyordum. :-) Ama Python to Perl. Ayrı bir alemde bir tercih.

> Platform.. Entity Bean'lar ciktiginda "Iste size super ucan kacan
API..
> Tam bir Silver Bullet. Su ve hatta bu.." seklinde lanse ediliyordu,
> simdi speclerden cikarildi...

Aslında tam olarak çıktı değil; eski kodlarınız takır takır çalışır. Ama
arkada Sun'ın ilk implementasyonu değil Hibernate olur. :-) Yani platformda
kaybolan bir şey yok.

> Bilmem neden kac tane var ? Burada kritik olan sudur. Eger o bilmem
> neler bir halta yariyor olsaydi, kac tane degil bir tane olurdu.

E her problem için ayrı çözüm. :-)

> [...]
> eldekiler farkli. Secersiniz, begenirsiniz.. Python ise Python, C ise
> C.. Hatta belkide bash scripti... Hangisi en ucuza sizin isinizi
> yapacaksa o yone gidersiniz.. Simdi macera aramaya cikip, cep
> telefonlari icin yazdiginiz seyi Python veya C ile yazmanin avareligi
> olamaz. Ama mesela bir Muhasebe uygulamasi yazmak icin python iyi bir
> alternatiftir. En iyisidir demiyorum, daha iyidir de demiyorum..
> "Alternatif" olabilir sadece, tipki digerleri gibi... Sizin ozel
proje
> gerekleriniz Java'yi yada C'yi en iyi yapabilir..

Tartışmanın başlangıcı zaten bu platformları çöpe atalım fikriydi. Benim
mesajım da bu platformlara gerek duyuluyor; çünkü belli uygulamalar var
şeklinde. :-)

> Bizlerin genel hatasi su olur. Planlama yapmayiz. Ne lazim ? Ne
> istiyoruz diye sormayiz. Size bir ipucu:

Planlama? TDK sözlüğüne gireli çok olmadı o sözcük. Hacker'lığı da yanlış
anlıyoruz zaten. Bizden adam olmaz. :-)

> 1. Once sizden istenenleri yazin.
> 2. Bunlar yapmak icin size gerekenleri yazin.
> 3. Bu gereklerin hangi ozellikleri saglamasi gerektigini yazin.
> 4. Mevcut araclardan, dillerden vs. hangisi bu ise en uygunuysa, onu
> alin ve kullanin.

Ah bunları insanlar duvarlarına assa.

> Burada kendinizi aldatirsaniz, ilk 3 maddeyi bastan savma yaparsaniz
> bunun ceremesi ilerleyen donemde sizi derin azaplara surukleyebilir. Ki
> ne demek istedigimi, nerdeyse hemen hepimiz bir kac tecrube etmisizdir..

İşte platformlar ve uygulama çatıları bu soruları sormayı bilmeyen insanlara
biraz yol gösteriyorlar. Zaten o yüzden bu kadar popüler oldular ya.

> Saygi ve sevgiler..

Sevgiler.

Bora.

href='http://www.postamerkezi.com'>www.postamerkezi.com</a>