Re: [linux-programlama] php & mssql

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Tue 12 Oct 2004 - 15:50:09 EEST

On Mon, 2004-10-11 at 18:32 +0300, enginaar© wrote:

> Selamlar,

Merhaba,

> Fedora Core 2 kullaniyorum. PHP icin mssql fonksyonlarini kullanabilecegim
> kutuphaneleri yukleyemedim. Freetds diye birsey buldum. Rpm'ini kurdum ama
> bir ise yaramadi. Sadece mssql.so dosyasini bulsam bir ise yarar mi onu da
> bilmiyorum. Linux'da mssql fonksyonlarini nasil calistiracagim konusunda
> bana yardimci olabilirseniz sevinirim.

FreeTDS, Microsoft SQL Server'a bağlanılabilmesi için gerekli
fonksiyonları sağlayan bir kütüphane. Bir kütüphanenin genellikle o
kütüphaneyi kullanan uygulamaların çalışabilmesi için gerekli olan
binary ELF paketi ve ayrica adı -dev (veya -devel) ile biten, bu
kütüphaneyi kullanan yazılımların derlenebilmesi için gerekli olan
development paketleri vardır.

Özetle, freetds-devel rpm paketini de bulur ve PHP derlerken ./configure
--with-mssql yaparsanız sanırım sorun çözülür.

Ayrıca, yerinizde olsam PHP'yi Fedora'nın source paketlerini kullanarak
derlerim.

        rpmbuild --rebuild --define 'mssql 1' php-4.x.x-x.x.src.rpm

gibi birşeyler işinizi görecek.

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/
Software developer @ Parkyeri |      http://www.parkyeri.com/