Re: [Linux-programlama] Python strip muhtemelen bug?

From: Ali Alphan Bayazit (listeci@bayazit.net)
Date: Wed 24 Nov 2004 - 02:46:23 EET

selamlar,

On Wed, 2004-11-24 at 02:18 +0200, Çağatay Tengiz wrote:
> Merhaba,
>
> Python'da yeni sayılırım, ve lstrip ve rstrip komutları aşağıdaki
> davranışı sergiliyor :

> 'ali.ddir'
> 'ial'
> 'ialI'
>
> Yani başta ve sonda "i" karakteri varsa uçuyor. Bu beklenen bir durum
> mudur? Dökümantasyondan anladığım kadarı ile değil, yoksa bir şeyi mi
> kaçırıyorum ?

sanirim dogru calisiyor,

ikinci parametreyi bir string degilde, karakter kumesi olarak dusunun.
sonucta yapilan sey sondan baslayarak
kume icersindeki karakterleri silmek
taki kume icersinde olmayan bir karaktere raslanana kadar.
(o sekilde dlerden biri fazla oluyor zaten)
karakter kumesindeki sira da onemsiz. yani "rid." de ayni seyi yapar
neyse
sonucta .ddir silindikten sonra
i de kumede oldugu icin siliniyor

kolay gelsin