[linux-programlama] Re: Glibc, Turkce yereli ve siralama sorunu

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Tue 25 May 2004 - 23:13:25 EEST

Sal 25 May 2004 20:39 tarihinde şunları yazmıştınız:

> Düzelmedi :( "Sorun acaba Red Hat'in bir yamasında olabilir mi?" diye de
> düşündük; Barış Özyurt'un Debian'ında da aynı sorunu yaşadık. Büyük
> harfte yapılan sıralama düzelmiş bu arada. I, İ'den önce geliyor. Ancak
> küçük harfte sorun hala devam ediyor.
>
> Daha önce bu işlerle uğraşmadığım için soruyorum: Sanırım RH bugzillaya
> sorunu tekrar girmek yeterli olmaz, değil mi? Yapılacak yamanın
> gnu.org'dan da indirilebilir olması için ne yapmak gerekli?

RH bugzilla olması tamamen Redhat şirketi ile alakasız. Redhat'in glibc'nin
geliştirilmesi için tahsis ettiği kaynaklar onlar, dağıtım ile alakalı değil.

İlk önce bu testi, postgresql dışından denemek gerekli. Örneğin sort komutu
ile vs. Direkt olarak glibc'nin sorunlu olduğunu ispat için bu gerekli.

Ayrıca, gene bugzilla'daki yazışmalarda, geliştiriciler bir dosya halinde
doğru Türkçe sıralamayı gösteren örnek istemişler. Bu şekilde test
düzenlemeleri mümkün olacak. Bunu göndermekle büyük bir iyilik yaparsınız --
bugzilla'ya doğru sıralamalı (büyük ve küçük harf de içeren) bir örnek dosya
upload edin lütfen.

Onur Tolga Şehitoğlu ile temasa geçmek faydalı olabilir, o çalıştırdığını
söylemiş bugzilla'da.

Postgresql'den bağımsız bir örnek oluşturduğunuz zaman bunu bugzilla'ya yazın.
Doğru dürüst bir bug report olması önemli. Dolayısıyla:

Sistem şu (glibc versiyon, eklenen tr_TR locale datası, onu devreye almak için
yapılan vs.)
Şu sonuç bekleniyor idi.
Şu sonuç elde edildi.

beklenen minimum bilgidir. Sadece bu hata devam ediyor derseniz bir yere
varmak pek kolay olmaz.

Eğer bug birine verilir ve çözüm oluşturulur ise, gittiği yer (Redhat şirketi
tarafından tahsis edilmiş olsa bile) glibc'nin kendi CVS'i. Dolayısıyla ne
zaman tekrar glibc yayınlanır ise, o zaman çözüm genele yayılacaktır.

Esen kalın,
Deniz