[linux-programlama] index motorunun calismasi

---------

From: Fuat Altun (faltun@iso.org.tr)
Date: Wed 17 Mar 2004 - 10:53:24 EST

    Merhabalar,

    3 alandan olusan composite ve unique bir key'im var. (A+b+c)

    benim sormak istedigim SELECT cumleciginde WHERE ifadesinden sonra

    sadece a=300 yazdigimda tanimlamis oldugum composite key den dolayi index
    mekanizmasi devreye girermi girmezmi?

    Yoksa composite key deki butun alanlara deger atamam mi gerekiyor? Yani
    "..... WHERE a=300 and b=200 and c=345" gibi.

    Cunku soyle bir sorunum var. Hem yukardaki gibi unique ve composite bir
    key'e ihiyacim var hemde buradaki a alanina

    tek olarak erismem gerekiyor. Eger index motoru bu durumda devreye
    girmiyorsa benim a alaninida ayricana index olarak tanimlamam gerekecek.

    Tsk.