From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Thu 11 Mar 2004 - 18:50:05 EST
MŞ> Arkadaşlar aranızda Linux ile oyun programlamayla ilgilenen kimse
M^> varmı?
Hemen her programci, bilgisayarina soz gecirmeye basladiginda "soyle
guzel bir oyun yazayim" der. Cogu da bir sure sonra "bu cok ismis" diyip
vaz gecer, ama mutlaka birseyler tasarlamis hatta yazmistir.
MŞ> Elimde bir kaç tane oyun motoru mevcut, bunlar DLL halinde. Bu DLL
MŞ> dosyalarını Linux'ta çalıştırmama imkan varmıdır? Elimde kaynak
MŞ> kodları yok sadece derlenmiş DLL'ler var
MŞ>
MŞ> Not: Emulator önermeyin yütfen ;)
Herhangi bir emulatore ihtiyaciniz yok. Oturursunuz o dll dosyalarini
yorumlayacak guzel bir program yazarsiniz olur biter. Bu da oyun yazmak
kadar dolambacli ve zevkli bir yol olacaktir zaten. Ancak sonucta
calisacak kodun ne kadar hizli olacagi, ne kadar isinizi gorecegi sizin
bilgi ve tecrubenize gore degisir.
Benim size onerim, elinizin altinda ozgur yazilimlar varken,
kullandiginiz bir kutuphane de bir cizgi cizme algoritmasinin clipping
yapip yapmadigini bile kodun kendisine bakip anlayabilecekken hic kapali
kutulara emir verip "simdi ne yapacak acep" diye bekleyerek vakit
kaybetmeyin.
Ozgur yazilim dunyasinda cok kaliteli motorlar mevcut. Ozellikle OpenGL
ve benzerleri ile ugrasmak istiyorsaniz sizi sasirtabilecek motorlar
mevcut . 2D oyunlar yazmak istiyorsaniz da hem
crossplatform kullanabileceginiz hem de donanim destegi iceren
(SDL vs.) kutuphaneler mevcut. Su anda linux altinda
calisan pek cok kaliteli ozgur yazilim oyunlar da mevcut, ki kaynak
kodlari emrinize amade. Eski sevdiginiz oyunlarin bazilarinin da kaynak
kodlarini esinlenme ya da direkt olarak kullanma sansina sahipsiniz.
Ufak bir uyari, oyun yazmak programcilikta basit konulardan biri
degildir. Ozellikle motor vs. den bahsediyorsak kullandiginiz
programlama diline hakim olmaniz, optimize kod yazabilmeniz ve
olasi cikabilecek sorunlar uzerinde cok kafa yormaniz gerekiyor.
-- Onur Kucuk Knowledge speaks, <onur@kablonet.com.tr> but wisdom listens