[linux-programlama] Re: port uygulamaları

From: Kenan Dogan (kndogan@yahoo.com)
Date: Wed 14 Jul 2004 - 23:58:29 EEST

> [...]
> geliştirmek istyorum temel devre bilgim ve port yönetimi hakkinda bilgim
var
> fakat isin yazilim kısmına gelince tikaniyorum C dilinde bu isi yapmak
icin
> gereken fonsiyoklar ve bunların header dosyaları hakkinda biraz arastirma
> yaptim ama yeterli bilgiye ulasamadım bu konuda bana onerebileceginiz
kaynak ve
> dokumanlar nelerdir? ayirca bu is icin yazilmış bir c yada cpp dosyasini
> derlerken math.h da yaptigimiz gibi ek bir parametre girmek gerekirmi?
> cevaplariniz için tesekkür ederim... tuna

Merhaba,

Liste arsivlerinden link'ler vermeyi dusundum, ama galiba arsivlere erisim
sorunu yasaniyor. Bu yuzden kendi arsivimden birkac mesaj derledim :

-------

> Merhaba,
> Linux bir sistem üzerinden üstünden 24V gerilim geçen bir devreyi açip
> kapatmak istiyorum ..Bunu nasil yapabilirim ..
> Araya nasil bir devre gerekir ..? Elektronik bilgim yok ..Bu devreyi
> arkadaslara yaptirabilirim .

http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/parallel_output.html

Adresine goz atmanizi oneririm. Basit devre semalarinin yanisira
Linux kod ornegi de var.

(Devreler, roleye PC'den komuta ederek anahtarlama yapar tarzda)

Devrelerden "Circuit with optoisolation" baslikli olan, portla
dogrudan elektriksel baglanti KURMADIGI icin daha guvenli.

Kolay gelsin.

-------

Asagidaki adres, hem elektronik arayuz hem de Linux
ile ilgili

http://www.xs4all.nl/~sebdehne/pp_powerSwitch/

> Bilgisayar vasitasiyla 220V ile calisan cihazlari
> kontrol etmek istiyorum. Fazla elektronik bilgim
> yok, o yuzden muhtemelen hazir ya da basit
> cihazlar kullanmam gerek.
>
> Sanirim ihtiyacim olan role vs tarzi seyler.

Verdigim adreste, paralel port uzerinden 8 ayri
cihazin guc-anahtarlamasini yapan bir proje var.

* Devre semasi
* Parca listesi -- (piyasada bulunabilir turden)
* Kaynak kodu -- (agirlikli Java, biraz da C )
* Aciklamalar

icermekte...

Oncelikle kendinizi (220V nedeniyle) , sonra da
bilgisayarinizi TEHLiKEYE ATMAYINIZ !...

Gerekiyorsa yardim aliniz !...

ELEKTRiK SAKAYA GELMEZ !!!!