[linux-programlama] Re: Apache Dso,statik vesaire

---------

From: Orhan Berent (berent@deu.net.tr)
Date: Mon 26 Jan 2004 - 05:07:10 EST

    Enver bey merhaba

    Zaten ilk mailde soylemistim,sizinle olan yazismaya referans vermis
    olsam bile denemenin amaci degismisti.

    Mantikli degil demissiniz,haklisiniz.Mantikli olmasi icin uygulamanin
    ilk makinadaki gibi ortamin linux ve 32 bit olmasi lazimdi.Ama isin
    sahibi "makina solaris,64 bit derleyin" deyince bu yola gittik.

    > Tekrar soyluyorum (12 yillik programci sapkasiyla), hangi isletim
    > sisteminde oldugunuz onemsiz; statik ile dinamik baglama (linking)
    > arasindaki tek fark, dinamik baglamada uygulamanin bellege yuklenme
    > suresinin bazi durumlarda biraz uzayabilmesi yada kisalabilmesi
    > (kullanilan kutuphaneler halihazirda bir uygulama tarafindan yuklenmis
    > olabilir) durumudur. Baska bir performans farki olamaz, olmamalidir,
    > oluyorsa sistemin cekirdeginde yada dynamic linker (Linux icin
    > /lib/ld-linux.so.2) icerisinde bir bug vardir, cozulebilecek bir sorun
    > vardir.

    Bu kounda sizden bilgim az oldugu icin soruyorum,yukardaki soylediginizi
    goz onune alirsak her zaman DSO'yu mu tercih etmeliyiz.

    Orhan Berent