[linux-programlama] Re: Apache Dso,statik vesaire

---------

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Mon 26 Jan 2004 - 04:37:01 EST

    On Thu, 2004-01-22 at 12:49, Orhan Berent wrote:
    > 1. Apache,php,oracle client,mysql,mm,libxml vs vs calisan ve dso 32
    > bit derlenen apache ile uptime degerleri genelde 2'nin ustundeydi.
    > 2. Apache ve diger eklentileri statik olarak 64 bit derledigimizde
    > gunluk kullanim icinde en fazla 0.68'leri gorduk.

    Karsilastirmaniz adil degil, ayrica mantikli da degil. Bir durumda
    32bit, diger durumda 64bit derlenmis uygulamayi kullanmissiniz.

    Tekrar soyluyorum (12 yillik programci sapkasiyla), hangi isletim
    sisteminde oldugunuz onemsiz; statik ile dinamik baglama (linking)
    arasindaki tek fark, dinamik baglamada uygulamanin bellege yuklenme
    suresinin bazi durumlarda biraz uzayabilmesi yada kisalabilmesi
    (kullanilan kutuphaneler halihazirda bir uygulama tarafindan yuklenmis
    olabilir) durumudur. Baska bir performans farki olamaz, olmamalidir,
    oluyorsa sistemin cekirdeginde yada dynamic linker (Linux icin
    /lib/ld-linux.so.2) icerisinde bir bug vardir, cozulebilecek bir sorun
    vardir.

    --
    |          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
    |          |  Software developer, IT consultant
    |    FRONT |
    |==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.Þ.
    |_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part