[linux-programlama] Re: c# ve java

---------

From: Yüksel ÖZCAN (yukselozcan@celiknet.com)
Date: Thu 15 Jan 2004 - 13:38:14 EST

    > Evevt c ve ++'daki gibi memory overloading, pointer vb'lere ihtiyaciniz
    > kalmaz, garbage collector kendisi halleder... Haa bu noktada kolaylik var
    > ama C, C++ kullanan birisi de iyi duzenlenen bir hafiza yonetiminin bu
    tarz
    > seylerden iyi oldugunu ifade edebilir... Mesela not NET'in garbage
    > collector'unun cok dusuk performansli oldugu soylenir hep...
    Ben aslinda mono ile ilgileniyorum :-). Mononun garbage collectoru da mi
    dusuk performansli ??
    Dogrusu C# a merak salmamin nedeni de c ile duzenleyemedigim haifaz yonetimi
    ;-) Gerci yaklasik 7 - 8 ay daha C# a bakma firsatim olmayacak ama yazdigim
    programin v2'sini mono, c# + gtk# ile devam ettirmeyi dusunuyorum. Sirf bu
    hafiza yonetimi yuzunden. Yoksa c ile yazdigim uygulamanin hizindan
    vs.memnunum. Tek sorun dedigim gibi hafizayi yonetememek.

    Hayir eger cs dosyasini linuxta mono ile derlerseniz zaten exe ciktisi
    veriyor. :)
    mcs deneme.cs -r:gtk-sharp ile derleyip mono
    deneme.exe diyerek calistirabildim :)
    Mono'nun guzelligi iste burada ortaya cikiyor. ayni exe'yi goturup winde de
    ben beceremesemde kullanabiliyoruz. Su linuxcular yaptimmi en iyisini
    yapiyor :)

    Java bence populerligini yitirmeye basliyacak gibi, nedeni konusunda bir
    fikrim yok. Bana oyle geliyor ki C#'in gelecekte daha populer bir dil
    olmasi, ximianin monoyu uretmesi, novell'in de ximiani ve suseyi
    sahiplenmesi OS savaslarini ciddi boyutlara tasiyacak. :)) Sanirim novell'in
    gelecek icin ana hedefi bilgisayarin her alaninda trend belirleyen olmak.
    Mono'nun gelisimi devam ediyor olmasina karsin gelecekte .net'ten daha
    basarili olacagini dusunuyorum. Bu yuzden yeni bir dil icin C#'i (sanki
    c'yi iyice ogrendimde;-) ), C# icin de mono'yu sectim. Sanirim benim zamanim
    C# la ugrasmaya musait oluncaya kadar mono daha cok isi becerir hale gelir.
    Farkindasinizdir da; Novell her acidan M$ nin goz diktigi her yere
    ayak(Gnome) basmaya basladi ;-))))). 3 sene sonra sanki daha fazla Nowell
    Products, daha az M$ products gormeye basliyacagiz.

    Yuksel OZCAN
    http://muhasebeci.sf.net