[linux-programlama] Re: c# ve java

---------

From: kaptan (kaptan@kablonet.com.tr)
Date: Thu 15 Jan 2004 - 11:42:44 EST

    Enver Altin, bence bir kac satir bir seyler yazmaniz lazim... :)
    [windows-1254] abuzer yakaryılmaz writes:

    > hem java hemde c# bellek islemlerini kendileri hallediyorlar.
    Evevt c ve ++'daki gibi memory overloading, pointer vb'lere ihtiyaciniz
    kalmaz, garbage collector kendisi halleder... Haa bu noktada kolaylik var
    ama C, C++ kullanan birisi de iyi duzenlenen bir hafiza yonetiminin bu tarz
    seylerden iyi oldugunu ifade edebilir... Mesela not NET'in garbage
    collector'unun cok dusuk performansli oldugu soylenir hep...

    >java ile c#in
    > karsilastirilmasi ise ayri bir konu. c# hem uygulama hemde web icin
    > kullaniliyor. uygulamalar da exe cikti olusuyor ve haliyle jaca dan hizli
    > ama sadece windowsta calisiyor.

    C# linux'da da calisiyor ornegin: www.go-mono.com
    Java da hem uygulama hem Web ve dahi bir suru sey icin kullaniliyor, soket
    programlamadan smart cardlara kadar...

    >java kendi yorumlayacagi binary koda
    > ceviriyor ve sistem ait ozellikler kullanilmamis ise isletim sistemi
    > bagimsiz calisiyor.

    byte-code benzeri bir sey desek daha dogru olur; Java virtual machine ile
    yapiyor bunu ve derlendigi ve yorumlandigi zaman portabl oluyor... Nispi
    agirligi buradan kaynaklaniyor ama ilk calismadan sonra hiz farkedilir
    bicimde dogal olarak artiyor.
    Sintakslari oldukca benzer; saf-pur bir dil Java. denemek icin java.sun.com
    dan j2ee 1.4 sdk dev ed'i indirip baslayabilirsiniz; pointbase server ve app
    server icinde geliyor... Mandrake tum versiyonlarda sorunsuz calisiyor;
    rh9'da kurulumda time out hatasi veriyor ama bir sekilde calisiyor :)

    saygilar,
    Cengizhan Kaptan