[linux-programlama] Re: php ile kurum otomasyonu

---------

From: Yüksel ÖZCAN (yukselozcan@celiknet.com)
Date: Tue 10 Feb 2004 - 04:10:07 EST

    >"Bu bilgiler az geldi biraz daha diyorsaniz, benim asagidaki programi yazmak
    >icin neden php kullanmadigimin detayini biraz daha acabilirim."
    >Bu bilgiler az geldi biraz daha diyorum :)
    >Tsk.
    Peki, bana zorlayacak gibi gelen(en azindan beni) kisimlardan baslayayim.
    http://muhasebeci.geleceklinux.org/images/stok_kartlari.png
    Yukaridaki resmi inceleyin. Bunu browser uzerinde hazirlamak kolay olmayacak gibime geliyor. Bir muhasebe programi icin PHP'yi uygun gormememin basinda bu geliyor. Yukaridaki resimde neler var; bir tane liste var, ve bu listeye bagli calisan dugmeler var. Biraz daha acarsak. Bu listeye bir ekleme yapmak icin sadece ekle dugmesine basmak yeterli. Basinca karsimiza yeni bir stok ekleme penceresi acilacak. Ekleme islemini geciyorum. Degistir dedigimizde neler oluyor. Degistir demek icin once listeden bir satiri secmek(aktif hale getirmek) gerekiyor. Resimde 169 kodlu stok secilmis, ben degistir, incele yada cikar dedigimde 169 kodlu stok icin islem yapilacak. Bu binary'nin buyuk bir faydasi. Peki bunu html & php ile nasil yapariz. Burada bu islemde php ikinci planda kalacak. PhpMyAdmin kullananlar bilir. Tablolarda islem yapmak icin
    a_tablosu tara, degistir, sec, bosalt, kaldir
    b_tablosu tara, degistir, sec, bosalt, kaldir
    c_tablosu tara, degistir, sec, bosalt, kaldir
    Gibi bir liste ile islem yapiyoruz. Yani her islem icin yapilacak isler saginda linkleriyle birlikte listeleniyor. Bunu otomasyonunuza uygulamaya calistiginizda muhtemelen soyle olacak; ilgili stok karti ile ilgili bir islem yaacagimiz zaman dugme olarak kullacagimiz linkler stoklarin hemen yaninda yer alacak. Bu da alan olarak cok genis bir alani kapsayacak. Yukaridaki resimde bulunan dugmeler azdir. Temel olduklari icin once onlari yapmistim. Yaklasik 20 tane dugme olacak orada. yani browserda asagidaki gibi bir goruntu olusacak.
    Kodu Adı islemler
    001_kod stok_001 Ekle, degistir, cikar, incele, stok_ekstresi, stok_ozeti, analiz_bilgileri, alternafit_stoklar, hareketler,
    002_kod stok_002 Ekle, degistir, cikar, incele, stok_ekstresi, stok_ozeti, analiz_bilgileri, alternafit_stoklar, hareketler,
    003_kod stok_003 Ekle, degistir, cikar, incele, stok_ekstresi, stok_ozeti, analiz_bilgileri, alternafit_stoklar, hareketler,
    004_kod stok_004 Ekle, degistir, cikar, incele, stok_ekstresi, stok_ozeti, analiz_bilgileri, alternafit_stoklar, hareketler,
    005_kod stok_005 Ekle, degistir, cikar, incele, stok_ekstresi, stok_ozeti, analiz_bilgileri, alternafit_stoklar, hareketler,
    006_kod stok_006 Ekle, degistir, cikar, incele, stok_ekstresi, stok_ozeti, analiz_bilgileri, alternafit_stoklar, hareketler,

    burada islemler kisminda otomasyonun buyuklugune gore daha fazla link olucagini farzedin. Browserda oldukca karmasik bir goruntu olusturacak. Resimdeki sekil browsera uygulanamaz mi? tabii ki uygulanir. uygulanamaz diye bir sey yok ama sanirim oldukca zor olmali. Sadece bu islemi yapaiblmek icin javascript, css, dhtml ve pop-up kodlariyla bogulmaya yeter de artar. Garanti bankasi bu isleme benzer bir islemi benzer resimdekine benzer bir liste ve dugme takimiyla halletmis. Listelenen her satirin onune bir checkbox koymus. ve alttaki dugmelerden birine bastiginizda "en fazla bir checkbox isaretlenmis olmali" kontrolu yapiyor, ve bu dogru ise bastiginizi dugmeye gore islem yapiyor. Bunu cozum olarak kullanabilirsiniz. Ayrica resimdeki puldown menude stok_adı yada stok_kodu na gore siralama yapildiginda dinamik olarak siralamayi browser uzerinde degistirmek gerek. Resimde 30 - 40 tane stok tanimli. Bunu browserda yaptiginizda ve bir isletmenin gercekte 500 - 600 tane stokla cali
     stigini goz onune alirsaniz bazi islemler zorlayici, hatta imkansiz olabilir. Arama kutucuguna da bakin, listelenmis kodlar arasinda siralama'nin cesidine bakip oraya girdiginiz metni liste ile karsilastirip uyan satira aninda(beklemeden) konumlaniyor. Bunu da browserda kastiracak islemler arasina sokabiliri. Bu bolumde anlasilmayan bir sey yok ise fatura girisi yaparken karsilacaginiz muhtemel sorunlari da bir sonraki mailde yazayim. ;-)

    Yuksel OZCAN (core of muhasebeci)
    http://muhasebeci.sf.net