Re: [Linux-programlama] QT ve GTK

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Sat 25 Dec 2004 - 00:14:38 EET

On Fri, 2004-12-24 at 22:28 +0200, Okan Çetin wrote:
> Herkese iyi günler;

Merhaba,

> Listedekilerin QT ve GTK kütüphaneleri hakkındaki görüşlerini almak
> istiyorum. Qt nin lisans şekli biraz değişik. GPL lisansına sahip
> sürümü ile birlikte veritabanı sürücüleri gelmiyormuş. Bu veritabanı
> gereken uygulamalar qt ile yazamayacağımız anlamına mı geliyor?

Hayır, Qt ile veritabanı kullanan uygulamalar geliştirmeniz için hiçbir
engel yok, ayrıca KDE kütüphaneleri ile olsun, doğrudan veritabanı
sunucuları ile birlikte gelen kütüphaneler ile olsun, veritabanı
sunucularına bağlanabilirsiniz.

> Bir de öğrenme açısından arasında bir fark olduğunu düşünüyor musunuz?

Eğer nesne yönelimli programlama tecrübeniz varsa C++ ile
geliÅŸtirildiÄŸinden Qt daha kolay gelebilir.

> Siz hangisini tercih ettiniz veya ederdiniz?

Gtk+ tercih ediyorum. LGPL lisansından ve alışkanlıklardan dolayı. 2.4
ve sonraki sürümler hayli yetenekli.

Kullandığınız dağıtım nedir? Belki Gtk+ kurmanıza yardımcı olabilirim.

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/
Software developer @ Parkyeri |      http://www.parkyeri.com/