Re: [Linux-programlama] c'de degiskenler

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Fri 10 Dec 2004 - 13:45:19 EET

Selamlar..

> merhabalar,
>
> bu sefer soyle bir soru sorabilirsiniz: "iyi de neden degiskenlerin, hepsinin
> ismi farkli olmak zorunda, hepsi zaten tanimlandigi dosya icinde
> kullanilmayacak mi?" hayir, hepsi main.c icine include edilip, oradan
> birbirleri arasinda cagrilacak.
>
> cok buyuk bir olasilik ile bir yerde metod hatasi yapiyorum. yoksa sirf bu
> degisken karmasasindan dolayi c++'a gecmek ne derece mantikli olur? elalem
> koskoca cekirdek yaziyor degiskenleri karistirmadan, ben 2 satir kod
> yazamadim :)

Cok büyük bir metod hatası yapıyorsunuz. Bu kadar çok değişkeni global
tanımlayıp kullanmak hiçte makul değildir. Fonksiyonlar vs. bu iş için
geliştirilmiş şeyler. Nesneler niçin vardır bilirmisiniz? Veriyi
saklayıp, doğrudan erişimi engellemek için. Ötesi detaydır. Adamlar bu
gereksinim için yeni programlama paradigmaları icat ederken sizin
yığınla değişkeni ortaya başıboş salmanız pek makul görünmüyor.

Saygı ve sevgiler..