[Linux-programlama] c'de degiskenler

From: Volkan YAZICI (yazicivo@ttnet.net.tr)
Date: Fri 10 Dec 2004 - 12:25:56 EET

merhabalar,

ufak bir program uzerinde calisiyorum ama PHP ve Python'daki OO nimetlerinden
olan class'lar olmadan degiskenler icinde kayboldum. Bu konuda listeye bir
danisayim dedim.

atiyorum soyle 3 tane dosyam olsun:
  dbcomm.c (veritabani ile baglantilari ilgilendiren fonksiyonlar)
  confparse.c (ayar dosyalarini parse eden fonksiyonlar)
  network.c (internet uzerinde baglanti icin gerekli fonksiyonlar)

ben bu dosyalarda degiskenleri soyle ayiriyordum (ornegin
dbcomm.c'yi secelim)
  degiskenler : _dbcomm_degisken
  fonksiyonlar: dbcomm_fonksiyon

ama bir yerden sonra [_]dbcomm yazmak her seferinde iyice zor hale gelmeye
basladi. uzun degisken isimlerinden dolayi satirlara sigamaz oldum.

bu sefer soyle bir soru sorabilirsiniz: "iyi de neden degiskenlerin, hepsinin
ismi farkli olmak zorunda, hepsi zaten tanimlandigi dosya icinde
kullanilmayacak mi?" hayir, hepsi main.c icine include edilip, oradan
birbirleri arasinda cagrilacak.

cok buyuk bir olasilik ile bir yerde metod hatasi yapiyorum. yoksa sirf bu
degisken karmasasindan dolayi c++'a gecmek ne derece mantikli olur? elalem
koskoca cekirdek yaziyor degiskenleri karistirmadan, ben 2 satir kod
yazamadim :)

herneyse, bu konuda onerilerinizi ve deneyimlerinizi benimle paylasirsaniz cok
sevinirim.

iyi calismalar.