[Linux-programlama] Re: MYSQL Sorgusunda istediğimsonucu alamıyorum

From: Volkan YAZICI (yazicivo@ttnet.net.tr)
Date: Wed 08 Dec 2004 - 16:47:39 EET

        Merhaba,

Çok özur dilerim, dayanamadım, Devrim Gündüz ve Nicolai Tufar'ın Işık Üniv.'de
verdikleri bir seminer sırasında gelen bir soruyu, konu ile alakalı
bulduÄŸumdan size aktarmak istedim.

izleyicilerden biri:
  benim ÅŸirketimde 80mb'lik *büyük*[1] bir veritabanım
  var, ve çalıştırdığım xxx[2] sunucum hiç bir optimizasyon gerektirmeden
  Ã§atır çatır *günlerdir* *yüksek performansta* (?) koÅŸuyor.
nicolai tufar:
  himm... ilginc. peki bilgisayariniz kac ram?
izleyici:
  512mb ddram
devrim gunduz ve nicolai tufar ayni anda:
  iyi de, zaten ilk sorgulamada o veritabani tablosu bellege atilir,
  yani verdiginiz buyukluk bir kiyaslamada belirleyici nitelik tasimaz.

[1] büyük veritabanı 1 Terabyte'dan başlar.
[2] açık kaynak kodlu bir yazılım değildi.

ama adam haklı şimdi. evde yazdığım teraneleri tuttuğum bir veritabanı var
1mb civarı (xml dosyası olur kendileri), acaba oracle yada db2'ye mi
geçsem diye düşünmüyor değilim ben de. ne de olsa verim çok büyük...

> durum tabii ki değişir. Kişisel düşüncem, Türkiye'de birçok veritabanının
> optimizasyon gerektirmeden çalışacağı :) Aman ben o konuya girmeyeym
> ÅŸimdi.

deyince aklıma gelmişti...

İyi çalışmalar.

P.S. posta kutunuzda spam gibi durduysam affola. mesaj ya da davranışım
     Ã¼zerine görüş bildirmek isteyenlerin tüm fikirlerine saygı duyarım,
     yalnız mesajı liste yerine direk bana atarlarsa sevinirim.