RE: [Linux-programlama] java hakk?type=text size=40 style=

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 07 Dec 2004 - 16:05:15 EET

Selamlar..

Boş bir tartışmaya eriştik gene. Gene birileri vatan haini filan ilan
edildi kolayca. Yazık...

Mono mevzusuna gelince, .net kavramı yeni değil. Ama MS eski UNIX'cileri
işe aldıktan sonra, bunları sistem kerneli, ofis vs. yerine yeni bir
platform oluşturma yönünde kullanmayı tercih etti. onlarda .NET'i ortaya
koydular.

Bu tespit. Yorumsuz. yoruma gelince, birilerinin çıkıp bunun Linux
versiyonunu yapıyor olmaları başta onların sorunudur. Bu yüzden kimseyi
kınayamayız. Aksini düşünüyorsanız, Mono'culara gelmeden önce
Samba'cıları, Wine'cileri vs. topa tutun. Sambanın etkisi/konumu neyse
bugün linux için, Mononun da konumu odur aslında. Elbet samba Network
alanında, mono uygulama alanında değerlendirilmeli.

Mono hakkında şahsi düşüncem;

1. MS'nin ekmeğine yağ sürmez. Neden mi ? MS'nin ekmeğinin yağı o kadar
fazlaki, üzerine yağ sürmek isterse birisi, büyük ihtimalle bıçağına
koyduğundan fazla yağı geri sıyırır. Bugün bir başağrısı olan doğru
dürüst IDE, süreli yayın, sağlam dökümantasyon vs. işlerinin çoğu, Mono
çerçevesi için MS tarafından tıpış tıpış hazırlanmış olacak. Daha ne
istenebilir ki ?
2. Teknik olarak abesle iştigaldir. Mono ile yapılacak işi, Python ile
misliyle çabuk geliştirebiliriz. Hatta bunun için gereken her şey var
bile. C# + IL vs. olayı abartılı bir taşınabilirlik vs. gösteriyor.
Atomik operasyonlar olmadığı sürece yorumlama ile derleme arasında pek
fazla hız farkı göremezsiniz. .NET ile uygulama yazmayı gerektirecek
alanlarda hız kavramı o kadar kritik değil. Kaldı ki, neymiş, cep
telefonunda da çalışacak oyun. Peh derim, adam gibi bir oyun deve gibi
CPU, balina gibi VGA vs. isterken, biz dinozroların gençliğimizde
uğraştığımız arcade oyunları ile kim ne heyecan alacak ki ? Diğer yandan
piyasa devleri MS tabanlı ürünlere sıcak değil, Symbian vs. ile Java
olayı koparmış gidiyor. Bekleyelim ve görelim, ama perşembenin gelişi
çarşambadan bellidir netekim.
3. Ee, peki, "PROCEDURE DIVISION" un ilk satırına "MOVE MONO TO AFAROZ."
mu yazmak lazım ? Yada giyotin getirip keskin olup olmadığını Enver'in
boynunda denemek mi? İnsaf derim. Herkes kendince çorbaya tuz eklemek
istiyor. Monocuların bizden bir kuruş istedikleri yok. Yapsınlar
kullanırız işimize gelirse, gelmezsede, rm komutu uzak değildir bizlere.
Nedir bu şidet, nedir bu celal ? Şahsım adıma Enver'in MS Yalakalığı
yapmayacağına kefil olur, kellemi korurum. Ve mevzu üzerindeki
tecrübelerinin benden misliyle fazla olduğunu bilir, susarım o
konuşurken. Kısacası, o fikirlerini söylemiş, var mı demokrasi de ona
böyle saldırmak. Bilmem kaç bin yıl önce, adam şöyle tarif etmiş
demokrasiyi: "Fikirlerini katılmayabilirim, ama fikirlerini söylemen
için seninle birlikte savaşarım." Yada böyle bir şey işte.. Lütfen
dostlar, demokratik düşünmeyi öğrenelim.

Saygı ve sevgiler..