Re: [Linux-programlama] MYSQL Sorgusunda istediðim sonucu alamýyorum

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Tue 07 Dec 2004 - 12:59:05 EET

Sevgili Serdar hocam,

On Tue, 2004-12-07 at 08:55 +0200, Serdar KÖYLÜ wrote:
> Data az, ne olacak ki bundan vs. diyerek yola böyle çıkınca hedefe
> ulaşmak bilakis güçleşir. Bugünün işine "Yarın yaparım" demek
> gaflettir,
> çünkü yarın asla olmayabilir. Performansı düşünmek bugünün işidir.
> Yarına bırakılmaz. Hoş, çok ince bir optimizasyon söz konusu olur,
> yapmak ile yapmamak arasında bocalarsınız. Hatta yapmak belki
> ölçeklenmeyi veya veri bütünlüğünü tehdit edecektir. Bunu "Gerekirse
> yaparım" dersin. Ama böyle basit durumları gözardı etmek hiç te kabul
> edilebilir olmaz.

Bu paragrafta anlattigin "yarin/gerektiginde yaparim" zihniyetine
*enterprise* pazarda "scalability" yada olceklenebilirlik deniyor.

Is cok fazla, insan gucu az oldugunda sirketlerdeki yonetim kadrolari
programcilarin nelere zaman harcayacagina programcilarin adina karar
veriyorlar. Scalability kavramina gereksinim de buradan geliyor sanirim.

Her durumda o kadar kotu degildir bu, bazen zaman kazandirabilir
gercekten. Cogunlukla bircok programci bu tarz optimizasyonlari siradan
gorur, 10dk icerisinde yazilabilecek kodu yazmamanin, tenbellik etmenin
alemi yoktur.

Iyi eglenceler,

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/