Re: [Linux-programlama] MYSQL Sorgusunda istediğim sonucu alamıyorum

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 07 Dec 2004 - 08:55:14 EET

Selamlar..

> Merhaba,

> 1 MB'lık bir veride performans sorununu düşünmek sadece sizin
> performansınızı düşürür bence. Belki 40-50 GB'a varırsanız bir gün,
> (ortalama bir donanım için konuşuyorum tabii ki) o zaman düşünebilirsinzi
> bunu.

40-50 GB olunca büyük ihtimalle düşünmeye vakit bulamaz olursun.

> Hadi bırakın 50 GB'ı, 100 MB'lık veriniz olsa, veritabanı sunucunuz bunu
> bellekte tutacak ve bu da size uçmanın keyfini verecektir.

Burada biraz yanlış hesap yapıyorsun gibi görünüyor devrim. Birincisi
data raw data cinsinden ele alınır, DB dosyasının boyu cinsinden değil.
Burada eğer kayıt boyu düşükse, üstelik uygun indexlerde
oluşturulmamışsa, oluşturulsa bile benzer şekilde gereksiz overheat
yaratan bir kodlama mevcutsa, 100 MB ile (=bir ton kayıt satırı) 4 CPU
makineyi süründürmek gayet mümkündür. 4 CPU Hikayedir: Bir
transaction/query sadece bir tek CPU'da işlenir. Anlık QUERY Sayısı
arttıkça fazla CPU'lar işe yaramaya başlar.

Data az, ne olacak ki bundan vs. diyerek yola böyle çıkınca hedefe
ulaşmak bilakis güçleşir. Bugünün işine "Yarın yaparım" demek gaflettir,
çünkü yarın asla olmayabilir. Performansı düşünmek bugünün işidir.
Yarına bırakılmaz. Hoş, çok ince bir optimizasyon söz konusu olur,
yapmak ile yapmamak arasında bocalarsınız. Hatta yapmak belki
ölçeklenmeyi veya veri bütünlüğünü tehdit edecektir. Bunu "Gerekirse
yaparım" dersin. Ama böyle basit durumları gözardı etmek hiç te kabul
edilebilir olmaz.

Saygı ve sevgiler..