Re: [Linux-programlama] java hakkında

From: Timur Aydin (ta@taydin.org)
Date: Mon 06 Dec 2004 - 23:44:23 EET

BULENT AYDIN <bull_aydin@yahoo.com> writes:

> bir soru , günlerdir bu konu programci kelimesi
> etrafinda dönüp duruyor.
>
> cok merak ediyorum ... programci deyince ne
> anlasiliyor.. (belki bende bazen yaniliyorum bunu
> tanimlarken )
>
> nedir programci , ne is yapar, programci olmanin ön
> kosullari nelerdir ? bunu hep beraber bir tanimlasak
> nasil olur ?

Iste bir tanimlama tesebbusu:

Programci, bir yazilim projesinin bir parcasini, var olan
spesifikasyona gore gerceklestiren ve hatalarini ayiklayan
kisi. Kisinin kullandigi programlama dilinde uzman olmasi gerekiyorsa
da, muhendislik egitimi almis olmasi sart degildir.

Bunun disinda yazilim muhendisi denen kisiler de vardir. Bunlar,
cogunlukla programcilik yapmakla birlikte, bazi ilave gorevleri
vardir. Ornegin, bir yazilim projesinin fizibilite calismasinin
yapilmasi, yazilimin bir parcasinin dizayn edilmesi, spesifikasyonunun
hazirlanmasi, dokumantasyonunun yazilmasi, test planinin hazirlanmasi
ve gerceklestirilmesi, zaman planinin hazirlanmasi gibi.

Ayrica sistem mimari denen bir tur de vardir. Bunlar, bir yazilimin
tamaminin mimarisinin tanimlanmasi ve gerceklestirilmesinden sorumlu
olan kisilerdir. Cogunlukla programci ve yazilim muhendisliginden
gelmedir, ama pek kod yazmazlar. Bir yazilimi meydana getiren
bloklari, bunlarin arabirimlerini, veri akisini ve bagimliliklari
tanimlar. Yazilim muhendisleri/programcilar bloklari
gerceklestirdikten sonra integrasyonunu yapar.

PS: Yukaridan asagiya indikce stres duzeyi eksponansiyel olarak, gelir
duzeyi ise lineer olarak artmaktadir :)

--
Timur Aydin