RE: [Linux-programlama] yeni yorum, duzeltme (was: java hakkinda)

From: Huseyin Ergun (huseyin@su.sabanciuniv.edu)
Date: Mon 06 Dec 2004 - 20:48:17 EET

On Mon, 2004-12-06 at 12:42 +0200, Serdar KÖYLÜ wrote:

> Maalesef, bilgiyi nerede bulacağını bilmek denince çokları "tamam,
> google, evreka.. Dahi oldum millet.." tribine girmektedir. Önemli olan
> neyi arayacağını, nasıl arayacağını bilmektir. Bu da ilgili konuyu
> anlamış olmayı gerektirir.

Onceki yazilarinizi yanlis yorumlamisim. Anladigim kadariyla
bahsettiginiz; kisi eger "bilincli", arastirmaci ve gercekten ne
yaptiginin farkindaysa; program yazarken arkada neler dondugunu
biliyorsa hangi dilde yazdiginin veya gelistirme ortaminin bir onemi
yoktur. Haklisiniz.

Yanlis yorumladigim ise, " herhangi bir dilde dugme yapamazsaniz o dili
bilmiyorsunuz, aslinda tum diller aynidir, gorsel arabirimler ogeleri
birbirine benzer," sonucta hepimiz orta asyadan geldik seklinde daha
yuuzeysel bir yaklasimdi.

> Ee, peki neden karamsar tablo çiziyorum ? Karamsar değilim. Ama bir sürü
> yere gittik, bir sürü seminer vs. verdik. Maalesef "programcı" sıfatı
> taşıyan insanların, kursun kapısından çıkmış bir MCSE gibi nasıl
> cascavlak dolaştığını gördük. Ekmeğini yazılımdan kazanan birisi olarak
> bu durum beni üzüyor.

Bence en iyi terazi yurtdisi, rekabet ve beklentiler Turkiye'den cok
daha fazla. Hangi dilde ne yazdiginiz onemli degil. Avrupa'nin veya
Amerika'nin herhangi bir yerinde programci olarak is bulabilirim
diyorsaniz, programcisiniz demektir.

Ayni sey linux icinde gecerli. icinizde nereye gitsem beni sistem admini
olarak kabul ederler diye guveniniz varsa Linux biliyorum
diyebilirsiniz.

acin dice.com'u bakin dunyanin neresindesiniz?

Ardindan Serdar Beyin dedigi gibi hedefi yukseltip, buyuk islerin
pesinden kosacak guce ve guvene sahip olursunuz.

> Ya sürüden biri olun, tık, tık, tık ile iş yapmaya çalışın. Yada işi
> öğrenin, adınız zirveye yazılsın, en yükseği olmasada.. Malum, kimse
> güzeltepe'ye çıkana, itibar da, para da vermez..

Hüseyin Ergün           huseyin@su.sabanciuniv.edu
Computer Scientist      http://www.turquaz.com
& Engineer              Tel:90-216-483 9000 /2320