[linux-programlama] Re: Webden Sistem Kontrolü

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Wed 18 Aug 2004 - 16:25:48 EEST

Merhaba,
On Wed, 2004-08-18 at 16:16 +0300, hakan@stud.sdu.edu.tr wrote:
> Bu projeyi php ve kylix ile yazmayı düşünüyorum. Temelde bir
> sistemdeki servisi kapatmak yada acmak için kullanılan yöntem nedir
> veya hangi protokoller ile sisteme mudahale edebiliriz. Mesela snmp
> protokolü ile işlemci yükünün veya sıcaklığının öğrenilebilmesinin
> mümkün olduğunu öğrendim. Fakat sistem yönetimi için nasıl olacağını
> tam olarak tahmin edeiyorum.

Kylix iyi bir tercih degil. Uygulamanizi derleyebilmek icin Kylix
gerekecek. Ayrica Kylix derleyicinin calistigi x86 platformuna bagimli
kalacaksiniz: PowerPC, Sparc, MIPS yada Alpha gibi diger mimarilere port
edemeyeceksiniz.

Ayrica, bu tarz web uzerinden yonetim konusunda onlarca urun var. Ticari
Plesk, CPanel ve bunlarin alternatifi olan cok sayida (yeterli/yetersiz)
acik kaynak kodlu urun bulmak mumkun.

Monitoring konusunda da Nagios adindaki yazilimi incelemek
isteyebilirsiniz.

Iyi eglenceler,

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/
Software developer @ Parkyeri |      http://www.parkyeri.com/

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part