[linux-programlama] Webden Sistem Kontrolü

From: hakan@stud.sdu.edu.tr
Date: Wed 18 Aug 2004 - 16:16:44 EEST

Merhaba arkadaşlar.

Web üzerinden Linux sistem kontrolü sağlayan bir projey başlamak üzereyim. Web
üzerinden kullanıcı acmaktan tutun da , sistem servislerini durdurup
başlatabileceğimiz bir program olacak.

Bu konuda webmin cok güzel bir örnek. Sizlerden istediğim Buna benzer programlar
varsa önerileriniz.
Bu projeyi php ve kylix ile yazmayı düşünüyorum. Temelde bir sistemdeki servisi
kapatmak yada acmak için kullanılan yöntem nedir veya hangi protokoller ile
sisteme mudahale edebiliriz. Mesela snmp protokolü ile işlemci yükünün veya
sıcaklığının öğrenilebilmesinin mümkün olduğunu öğrendim. Fakat sistem yönetimi
için nasıl olacağını tam olarak tahmin edeiyorum.

Bu konuda öneri , görüşlerinizi ve yardımlarınızı bekliyorum .

Teşekkurler...

Süleyman Demirel Üniversitesi - ISPARTA 2003