[linux-programlama] po dosyalarinin olusturulmasi

From: Volkan YAZICI (yazicivo@itu.edu.tr)
Date: Fri 30 Apr 2004 - 11:26:05 EEST

                merhabalar,

        """ head: hikaye kismi """

        simdiye kadar yazdigim cogu program icin cok dillilik desetgi verirken
dilin kendisine has olan fonksiyonlari kullaniyordum:
        php'de $msg["giris-mesaji"] = "hangi dile cevirilecekse"
                (ya da define() kullanarak)
        python'da msg["giris-mesaji"] = "hangi dile..."
seklinde. fakat daha sonralari yaygin ve 'free software' kullanicisinin
takdirini gormus programlara baktikca, onlarin bu ise standarda uygun bir
sekilde po dosyalari ile yaptiklarini fark ettim. bunun uzerine po dosyalari
uzerine ufak capta bir arastirmaya giristim.
        baktigim kaynaklarda hep daha cok su konular uzerine dem vurulmustu:
        o. hedo hodo programini nasil kendi dilinize cevirirsiniz
        o. hedo hodu programinin po dosyalarini siz nasil
           olusturursunuz (gerci yukaridaki baslik bunu da kapsiyor ya...)
        o. kbabel ya da gtranslator kullanimi (gelin gorun ki bu programlarda
           da po dosyasini degistirme ozelligi var sadece (gtranslator'da
           en azindan sadece bu var), yenisinin yapilmasi konusunda pek bir
           yardim alamadim onlardan da)

        """ toe: hikaye kismi """

        sorum su sekilde olacak: po dosyalarini olusturmak icin, gettext'in
manual'ini hatim ettikten sonra duz text dosyalari olusturarak yazmaktan baska,
bunu yapmakta bize yardimci olabilecek bir program var mi? ya da en azindan bir
dokumantasyon onerisi olan?
        iyi calismalar

P.S. acikcasi yazacagim program da python kullanacagim. bu konuda ufak tefek
dokumantasyonlara goz attim (gettext modulu hakkinda), hatta bir kac ufak
script elde etmeyi de basardim. ama sanirim tum bunlari bir uygulama uzerinde
gorsem cok daha doyurucu olacak gibime geliyor.